مکمل بنزین
گوناگونخبر

مادر BMW در سن ۸۹ سالگی درگذشت!

mom of BMW

Johanna Quandt یکی از ثروتمند‌ترین زنان جهان و رییس خانواده‌ای که مالک قسمت عمده سهام BMW محسوب می‌شوند، در سن ۸۹ سالگی درگذشت. او هشتمین ثروتمند آلمان و یکی از ۱۰۰ میلیاردر بزرگ جهان بود.

Johanna Maria Bruhn در سال ۱۹۲۶ در شهر برلین آلمان به دنیا آمد و پدرش یک تاریخ نویس هنری بود. او پیش از فاجعه جنگ جهانی دوم در امور مربوط به تکنولوژی‌های پزشکی مشعول به کار بود و پس از جنگ در شهر کلن منشی یک بانک شد. سپس در دفتر یکی از سهامداران BMW به‌نام  Herbert Quandt در شهر Bad Homburg نزدیک فرانکفورت استخدام و پس از مدتی منشی خصوصی او شد. آن‌ها در سال ۱۹۶۰با هم ازدواج کردند و پس از زمان کوتاهی به منظور جلوگیری از تصاحب کمپانی BMW توسط دایملر بنز، تقریبا ۵۰ درصد سهام این کمپانی را خریدند. ثروتمند شدن خانواده Quandt در طول جنگ یک موضوع بحث برانگیز بود؛ پدر هربرت، Gunter Quandt یکی از بهترین صنعتگران دوران نازی بود و از سوی آدولف هیتلر، رهبر اقتصاد زمان جنگ لقب گرفته بود. بعد از این که مادر هربرت Antonie درگذشت، پدرش با یک زن خیلی جوان به نام Magda ازدواج کرد که به طلاق زود هنگام انجامید.

اطلاعاتی که خواندید از کمپانی AFA به دست آمده که در دوران جنگ جهانی دوم توسط خانواده Quandt اداره می‌شد و از نیروی کار اسیران اردوگاه‌های کار اجباری رژیم نازی برای تولید باتری و مهمات جنگی ارتش آلمان استفاده می‌کرد. به دلیل شرایط غیر انسانی کار و زندگی، ماهانه به طور متوسط ۸۰ نفر از کارگران اسیر، در کمپانی AFA جان می‌سپردند. با وجود این که این تخلفات جنگی توسط AFA انکار شده است، مستندات یافت شده توجه جامعه را به کارهای خانواده Quandt در زمان جنگ جلب کرده است. این خانواده ثروت بدست آمده از AFA را صرف خرید کمپانی BMW کردند و هنوز هم ۴۶.۷ درصد سهام این کمپانی را در اختیار دارند در حالی که ۵۳.۳ درصد باقیمانده به صورت عام به فروش رفته است. پس از درگذشت هربرت در سال ۱۹۸۲،  همسرش ۱۶.۷ درصد از سهام کمپانی را برای خود برداشت؛ ۱۷.۴ درصد را به پسرش Stephan Quandant، و ۱۲.۶ درصد را هم به دخترش Susanne Klatten داد. سوزان و استفان از سال ۱۹۹۷ از اعضای هیات نظارت کمپانی BMW هستند و انتظار می‌رود پس از مرگ مادرشان جانشین او شوند. ثروت شخصی Johanna Quandt بیش از ۱۴میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، همچنین با وجود کناره‌‌گیری او از اجتماع و تلاش برای مورد توجه قرار نگرفتن، فعالیت‌های بسیار سخاوتمندانه‌ای در امور خیریه، تحقیقات پزشکی و ژورنالیسم تجاری انجام داده است. او در منزل شخصی خود در شهر Bad Homburg درگذشت و دلیل مرگش هم اعلام نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا