مکمل بنزین
خبر

نا امیدی رنو از دانگ فنگ چین

برند دانگ فنگ را تقریبا ما ایرانی ها خوب میشناسیم و مجبور هستیم به عنوان یک‌ گزینه جذاب به این نگاه کنیم اما اکنون رنو اعلام کرد 50 درصد سهام خود را در گروه خودروسازی دانگ فنگ موتور به دلیل فروش ضعیف در چین می‌فروشد. این نشان می‌دهد که دانگ فنگ برند موفقی در چین نیست و نمی‌توان از این بعنوان یک برند جهانی یاد کرد. در روزهای اخیر خبرهای زیادی از قطع همکاری شرکت‌های مختلف منتشر شده و رنو اکنون تصمیم گرفته از شریک تجاری خود در بازار مهم چین جدا شود.

نمی‌توان این جدایی را به‌معنای پایان کار رنو در چین دانست، چرا که این برند با سابقه می‌داند به همکاری با چینی‌ها نیاز دارد. سوزوکی در سال 2018 چنین فعالیت مشابهی را در سال 2018 انجام داد و شرایط چندان خوبی در جهان ندارد. دانگ فنگ تنها 18607 دستگاه خودرو در سال 2019 به‌فروش رسانده بود که 1.5 میلیارد یوان (212 میلیون دلار) ضرر ناشی از این شرایط، گریبان گیر رنو شد. دانگ فنگ قصد داشت کارخانه جدید خود را با هدف تولید خودروهای رنو ارتقاء دهد اما اکنون با این شرایط فقط باید به فکر تولید خودروهای تحت برند خود باشد. خودروهای کجار، کولئوس، کپچر و K-ZE  در کارخانه این گروه خودروسازی تولید می‌شدند و بنابراعلام رنو، این برند فرانسوی با سایر خودروسازان چینی که شرایط بهتری دارند مانند برلیانس و جیانگ لینگ همکاری خواهد داشت.

بازار چین از یکسو و هزینه‌های تولید کمتر باعث شده برندهای خارجی به این کشور نگاه ویژه‌ای داشته باشند و شرط فعالیت آنها در چین، همکاری با خودروسازان چینی و داشتن سهام این برندها است که همین مسئله باعث بهبود شرایط صنعت خودروسازی چین شده است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا