مکمل بنزین
گوناگونخبر

جگوار با I-Type 1 تمام برقی، پا به مسابقات فرمول E می‌گذارد!

شاید تا به امروز جگوار در معرفی یک خودروی تمام برقی خیابانی تاخیر زیادی داشته، اما مطمئنا در حوزه خودروهای مسابقه‌ای برقی بهتر ظاهر شده چراکه اخیرا این شرکت انگلیسی از اولین نمونه تمام برقی مسابقه‌ای خود رونمایی کرد. لقب این محصول جدید I-Type 1 است و بعنوان نماینده تک نفره جگوار در مسابقات قهرامانی این فصل FIA Formula E حضور خواهد داشت.

jagracinglaunchitype1front3408091602

این خودروی مسابقه به‌تازگی مراحل سخت آزمایشی 21 روزه خود را طی کرده و قرار است بعنوان اولین محک جدی در مسابقات ePrix هنگ کنک که برای 9 اکتبر سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده، شرکت کند. جگوار درکنار این محصول تمام الکتریکی خود، از تیم جدید رانندگان و همینطور حامیان مالی برای فصل مسابقات پیش‌رو نیز رونمایی کرد. همانطور که پیش‌بینی می‌شد، آقای آدام کارول بعنوان راننده اصلی و میچ ایوانز و هو پین تانگ بعنوان رانندگان ذخیره انتخاب شدند و شرکت‌های پاناسونیک و Lear تیم اسپانسورهای اصلی را تشکیل می‌دهند.

jagracinglaunchitype1detail208091609

کارول 33 ساله اهل ایرلند شمالی است که از افتخارات وی در عرصه رانندگی می‌توان به کسب قهرمانی در مسابقه A1GP سال 2009، پیروزی در مسابقات فرمول 3 و GP2 اشاره کرد. اما ذخیره اصلی وی، یعنی ایوانز، کم سن و سال‌تر است که با 22 سال سن از کشور نیوزیلند در این تیم حضور دارد. وی سال گذشته موفق شد تا در بخش LMP2 مسابقات Le Mans جایگاه دوم را کسب کند. تانگ یک راننده چینی 33 ساله است که بعنوان ذخیره دوم معرفی شده است. وی به صورت تخصصی در مسابقات سری فرمول E حضور داشته و چندین پیروزی هم به نام خودش ثبت کرده است.

jagracinglaunchitype1side08091601

تیم رنو e.dams بعد از اینکه گزینه‌های F1 را به تیم ردبول واگذار کرد، بعنوان یکی از مهره‌های اصلی رقابت در این سری حضور دارد و مدافع عنوان قهرمانی دوره گذشته است. حالا باید منتظر شد و دید که تیم مسابقات جگوار چگونه با رقبای خود در این فصل سرشاخ خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا