مکمل بنزین
گوناگونخبر

اولین تصاویر مخفی از تویوتا سوپرا 2018

یکی از خبرسازترین عناوین مرتبط با دنیای خودروها که امسال با آن مواجه شدیم، مربوط به تولید نسخه جدید تویوتا سوپرا بود. از زمان اعلام شدن این خبر، موج عظیمی از شایعات و حواشی ایجاد شد به‌طوریکه تا به امروز هم ادامه دارند. اما ظاهرا تویوتا می‌خواهد به تمامی این حواشی خاتمه دهد، زیرا به تازگی خبرنگاران موفق شدند اولین تصاویر مخفی از مراحل تست سوپرا جدید را شکار کنند؛ و این یعنی چیزی به زمان معرفی و عرضه رسمی آن نمانده است.

supra-1

تولید آخرین مدل از تویوتا سوپرا به سال 2002 باز می‌‎گردد و یقینا احیای دوباره این عنوان در سال جاری میلادی، خیلی از طرفداران را خوشحال کرده است. اوایل سال 2016، متوجه شدیم که دو شرکت بزرگ تویوتا و بی‌ام‌و برای توسعه یک خودروی کاملا اسپرت باهم وارد همکاری شده‌اند که نتیجه آن تولید مدل جدید سوپرا برای تویوتا و جایگزین Z4 (احتمالا Z5) برای بی‌ام‌و خواهد بود.

supra-6

در ابتدا اینگونه برداشت می‌شد که برای طراحی سوپرا به طور کامل از طراحی خودروی سوپر اسپرت تویوتا FT-1 الهام گرفته خواهد شد اما این تصاویر مخفی از خودروی درحال تست و مجهز به پوشش استتاری خبر از یک طراحی معمولی‌تر می‌دهند. در مقایسه این تصاویر با نمونه اولیه از بی‌ام‌و Z۴ می‌توان فهمید که ابعاد آن در طول، کمی کوتاهتر است. با دقت در تصاویر مشخص می‌شود که سپر جلو از قسمت زیر چراغ‌ها، کشیدگی زیادی پیدا کرده، درحالیکه در سپر عقب همه چیز عادی به‌نظر می‌رسد. همچنین واضح است که تویوتا برای سوپرا از یک سقف فلزی ثابت استفاده کرده و این یعنی به احتمال خیلی زیاد سوپرا در مدل کوپه روانه بازار خواهد شد.

supra-10

سابقه همکاری تویوتا و بی‌ام‌و به سال 2011 میلادی برمی‌گردد، یعنی زمانیکه این دو شرکت برای تولید سلول‌های سوخت هیدروژنی، فناوری‌های نوین باتری و توسعه چند پلتفرم جدید به سرمایه گذاری مشترک دست زدند. براساس شایعاتی که شکل گرفته، تویوتا از یک پیشرانه 6 سیلندر خطی ساخته شده توسط بی‌ام‌و و یک موتور برقی ساخته شده توسط خودش برای سوپرا استفاده خواهد کرد، درصورتیکه سهم بی‌ام‌و فقط یک پیشرانه چهار سیلندری است. بنابراین طبق این اطلاعات و از نقطه نظر عملکردی، فعلا کفه ترازو به سمت سوپرا سنگین‌تر است. البته به این موارد باید استفاده از فناوری فیبرکربنی بی‌ام‌و و همینطور به‌کارگیری اولین سیستم انتقال نیروی دوکلاچه تویوتا را هم اضافه کرد. انتظار می‌رود این دو خودرو اواخر سال 2017 میلادی رونمایی شوند اما به گفته برخی منابع، احتمالا بی‌ام‌و کمی زودتر از این، خودنمایی کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا