مکمل بنزین
گوناگونخبر

خلاقیت کومهو در طراحی لاستیک‌های منحصر به فرد!

تصور اینکه لاستیک خودروها در آینده باید به چه شکلی باشند و چه مزایایی را ارائه کنند، باعث شده تا مدل‌های مفهومی جالب و منحصر به فردی همچون لاستیک بدون هوا tweel شرکت میشلن و یا لاستیک با قابلیت تغییر شکل و انطباق با شرایط آب و هوایی شرکت گودیر معرفی شوند. در ادامه اینگونه نوآوری‌ها در حوزه لاستیک خودرو، شرکت کره‌ای کومهو هم بیکار نمانده و دو محصول مفهومی جدید با عناوین Smasher و Sealant را طراحی کرده که با استقبال گسترده‌ای مواجه شده و جوایز متعددی را نصیب این شرکت کرده‌اند.

kumho-smasher-sealant-3

مدل مفهومی Smasher یک لاستیک با ظاهری خشن و تخیلی است و همانطورکه احتمالا شما هم حدس زده باشید، برای استفاده در شرایط رانندگی آفرود طراحی شده ولی با این قابلیت که اصلا سرخوردن و لغزش درکارش نیست! در داخل این لاستیک از صفحات مکشی استفاده شده تا یک فضای خلاء بین لاستیک و جاده ایجاد شود. این موضوع باعث می‌شود تا خودرو حتی در شیب‌های بسیار شدید هم هیچگونه لغزشی به طرفین نداشته باشد. علاوه‌بر این، فنجانک‌های مکنده که در قالب یکسری بخش‌های دندان شکل برروی لاستیک تعبیه شده‌اند با ایجاد حالت لهیدگی، مانع از صدمه دیدن لاستیک در سطوح شدیدا ناهموار می‌شوند.

kumho-smasher-sealant-4

اگر در لاستیک Smasher بیشتر تمرکز برروی قدرت و نیروی عضلانی معطوف شده باشد، اما مدل مفهومی Sealant بیشتر بیانگر استفاده از نیروی فکری و مغز است. سوراخ شدن لاستیک یکی از اتفاقاتی ناخوشایندی است که شاید باعث شود یک سفر خوب و بدون نقص، با مشکلاتی از جمله معطل شدن در تعمیرگاه و یا حتی کنار جاده، مواجه شود. در حال حاضر بسیاری از خودروهای روز از یک لاستیک زاپاس با مشخصات و ابعاد استاندارد بی بهره‌اند و تایرهای پنچررو هم به دلیل محدودیت بعد از بروز مشکل، کمک خاصی در این مواقع نمی‌کنند.

kumho-smasher-sealant-2

به‌همین منظور شرکت کومهو لاستیک Sealant را معرفی کرده تا بعد از اینکه سوراخی در آن ایجاد شد، سیستم خود ترمیمی آن وارد عمل شود. به عبارت دیگر زمانیکه لاستیک سوراخ شد، یک ژل مخصوص سریعا محل مورد نظر را پر می‌کند و بدون اینکه راننده متوجه شود، خودرو می‌تواند بدون مشکل به حرکت خود ادامه دهد. فرآیندی که اینجا رخ می‌دهد، دقیقا مشابه همان کاری است که در تعمیرگاه برای پنچرگیری لاستیک انجام می‌شود. این دو مدل مفهومی از لحاظ ایده و همینطور طراحی ظاهری جوایز معتبری را به خود اختصاص داده‌اند و به احتمال خیلی زیاد کومهو در محصولات جدیدش از این ایده‌ها استفاده خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا