مکمل بنزین
آموزش

۵ روش کمپانی برومبو برای جلوگیری از فروش ترمزهای تقلبی!

هر کسی که می‌گوید تقلید بهترین راه برای گرامیداشت است احتمالا تا به حال مورد دزدی قرار نگرفته است. از انواع دی‌وی‌دی‌های تقلبی و موزیک‌های دانلود شده گرفته تا نسخه‌های کپی ارزان قیمت از رینگ‌های آلیاژی های‌‌پرفورمنس، بازار جهانی پر از اجناس تقلبی و بی‌کیفیت است.

برای مثال شرکت برمبو که یک تولید کننده ترمز خودروهاست، در طول ۵۵ سال گذشته برترین شرکت در زمینه تولید ترمزها و خدمات پس از فروش و به‌روزرسانی آن‌ها بوده است و حالا با بزرگ‌ترین چالش خود دست و پنجه نرم می‌کند: قطعات تقلبی.

brembo-brake-kit-on-car

طبق صحبت‌های مطرح شده در یک کنفرانس خبری که اوایل سال جاری میلادی برگزار شد، برمبو در طول چند سال اخیر با مشکلاتی جدی در زمینه تولیدات تقلبی محصولات خود روبه‌رو بوده است. مشکلاتی که می‌تواند نتیجه‌ای خطرناک در پی داشته باشد: سازندگان این ترمزهای تقلبی از مواد ارزان قیمت برای ساخت ترمزها استفاده می‌کنند و برای کسب سود بیش‌تر لوگوی برمبو را روی آن‌ها می‌چسبانند. مشکل این امر فقط تقلب و فریب‌کاری نیست، بلکه نتایج خطرناکی در پی دارد. استفاده از آلیاژهای نامرغوب و فرآیندهای تولید نامناسب می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری در پی داشته باشد. فرض کنید که شما با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت هستید و هنگام نیاز به کاهش سرعت ترمز شما عمل نمی‌کند،‌ این امر در بهترین حالت می‌تواند منجر به خسارت مالی شود.

این تقلید از تجهیزات برمبو در درجه اول محدود به کپی کردن ظاهر این قطعات است و بیش‌تر سازندگان این تجهیزات قادر به تولید انبوه این قطعات با همان کیفیت به صورت قانونی نیستند. این بدین معناست که خریداران ناآگاه راهی برای تشخیص تقلبی بودن این قطعات ندارند و باید تا هنگام استفاده از آن‌ها و به‌وجود آمدن مشکلات احتمالی صبر کنند. وقتی هم که متوجه تقلبی بودن قطعات می‌شوند به فروشنده مراجعه می‌کنند،‌ که فروشنده هم ناپدید شده و برای پیداکردن مشتریان از همه‌جا بی‌خبر دیگری، به مکان دیگری نقل مکان کرده است.

برای تشخیص محصولات برمبو از محصولات تقلبی ۵ راه‌حل وجود دارد. این شرکت به مشتریان خود توصیه می‌کند که قبل از تعویض کالیپر خودروی خود یا تعویض دیسک ترمز خود، حتما این موارد را چک کنند:

۱. کارت ضدجعل

brembo-counterfeit-card

اولین روشی که می‌توان با استفاده از آن تقلبی بودن محصول را متوجه شد، عدم وجود کارت ضدجعل برمبو است. تمامی محصولات برمبو (چه برای خودروها و چه برای موتورسیکلت‌ها) با یک کارت همراه هستند، بنابراین اگر یک فروشنده ادعا می‌کند که محصول اصل دارد، اما این کارت همراه محصول نیست، محصول او حتما تقلبی است.

این کارت به همراه دستورالعمل‌ها درون یک بسته پلمپ شده قرار دارد، که خریداران مجبور به تراشیدن یک نوارنقره‌ای رنگ برای نمایان شدن یک کد شش رقمی می‌کند. با واردکردن این کد در وبسایت برومبو، می‌توان از اصالت محصول موردنظر آگاهی پیدا کرد.

۲. فروش کالیپرها به تنهایی

brembo-calipers

اگر یک فروشنده در تلاش برای فروش کالیپرها به تنهایی و بدون هیچ قطعه کلیدی دیگری است، می‌توان فهمید که محصول او تقلبی است. محصولات برومبو یک پکیج است که شامل روتورها، کالیپرها، لنت‌ها و (در موارد لزوم) براکت تنظیم کننده است. به طور طبیعی اگر شما یک قطعه را بخواهید می‌روید همان قطعه موردنظر را می‌خرید، اما اگر محصولاتی مانند کیت ترمز برمبو را بخرید، باید به این موضوع توجه داشته باشید.

درحالی‌که شاید این محصولات مانند محصول اصلی باشند، اما مشخصات اکثر محصولات تقلبی الزامات کالیپرهای برمبو را ندارند و متقلبان معمولا قطعات برمبوی استفاده شده را بازیابی می‌کنند و با رنگ‌ کردن مجدد آن‌ها کاری می‌کنند تا همه چیز معتبر جلوه کند. این کار به صورت بالقوه خطرناک است. از آن‌جایی که آن کالیپر واقعا یک محصول برمبوی اصل است، شما هیچ ایده‌ای در مورد مشکل احتمالی آن ندارید، بنابراین امکان گرم شدن بیش‌از حد، تاب داشتن روتور و عدم عملکرد ترمز وجود دارد.

۳. قیمت

oem-brembo-brakes

ضرب‌المثل قدیمی “هر چقدر پول بدهید همان قدر هم آش می‌خورید”، در دنیای ترمزهای های‌پرفورمنس هم  تاحدودی صادق است. اگر یک محصول با نشان برومبو به طرز عجیبی ارزان است، باید در مورد اصل بودن آن شک کرد. اما اگر قیمت آن همان‌قدر که باید باشد، است، پس ممکن است اصل باشد و برای مطمئن شدن از صداقت فروشنده باید به مورد بعدی توجه کرد.

۴. توزیع‌کننده

brembo-bbk

مانند تمام خریداران عمده، همیشه بهترین کار تایید هویت یک فروشنده و کسب‌ و کار وی است و اگر شما در این مورد شک دارید، همیشه می‌شود از این‌که آیا فروشنده، مشتری یک توزیع‌کننده رسمی برمبو است،‌ اطمینان حاصل کرد. یکی از راه‌های این کسب‌ اطمینان،‌ تماس با یک توزیع‌کننده تاییدشده برمبو و پرس‌وجو در مورد هویت فروشنده و این‌که آیا نام او برای فروش محصولات برمبو ثبت شده یا نه، است. راه‌حل اصلی بررسی لیست فروشندگان تایید شده برمبو است. اگر نام فروشنده موردنظر در این لیست نبود، خریدار باید جای دیگری را برای خرید محصولات برمبو انتخاب کند.

۵. کاتالوگ

brembo-brake-pads

برخی اوقات، تجهیزات ترمز جدیدی به بازار می‌آید و خریداران نمی‌دانند که برمبو هرگز چیزی مانند آن را طراحی نکرده است. حتی با وجود این‌که برمبو تعداد زیادی از تجهیزات ترمز برای خودروها دارد، اما برای هر خودرویی هم تجهیزات به‌روزرسانی ارائه نمی‌کند. دلیل اصلی این امر این است که تقاضا برای کیت‌های ترمز بزرگ مانند کیت یک دوج Aries تقریبا صفر است.

اگر یک خریدار می‌خواهد مطمئن شود که برمبو کیتی با این مشخصات ساخته است، می‌تواند لیست تجهیزات تولیدی این کمپانی را در وبسایت آن چک کند،‌ که در آن لیست تجهیزات اصلی و تجهیزات مربوط به خدمات پس از فروش ساخته شده توسط برمبو برای خودروها وجود دارد. بنابراین اگر یک خریدار نمی‌تواند خودروی خود را در آن لیست پیدا کند، این احتمال وجود دارد که اجناس ارائه شده به وی تقلبی یا ترکیبی از چند قطعه معتبر باشد. هنگام مشکوک شدن به قطعات، خریدار باید بداند که همه محصولات برمبو،‌ بدون استثنا در وبسایت آن لیست شده است و با چک کردن اعتبار توزیع‌کننده هم می‌تواند از خرید قطعه اصل مطمئن شود.

فربد داودی

فربد داودی نویسنده و مترجم مطالب و اخبار حوزه خودرو در چرخان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا