مکمل بنزین
گوناگونخبر

وعده فورد برای ماشین بدون فرمان و پدال در سال 2021

کاملا مشخص است که فورد قصد دارد تغییراتی برای فروش ماشین‌هایش اعمال کند، این شرکت که درحال حاضر خود را به عنوان یک شرکت متحرک می‌بیند، به آرامی به سمت یک طرح هوشمند متحرک حرکت می‌کند. فورد اعلام کرده است که قصد دارد اتومبیلی ارائه دهد که در پنج ساله آینده به طور کاملا مستقل کار کند. این فورد جهت متحول ساختن صنعت خودرو بدون فرمان و پدال می‌آید!

با چرخان همراه ما باشید

ford-logo

مدیرعامل شرکت فورد، در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده است که یک اتومبیل خودکار که هیچ‌گونه فرمان یا پدالی ندارد، در سال 2021 به باز می‌آید، تمرکز این پروژه روی مالکیت شخصی نیست. این خودرو که تمامی استانداردهای لازم را دارد، قرار است باشتاب بیشتری رو‌به‌جلو حرکت کند.

به همین منظور، فورد با شرکت‌های سرمایه‌گذاری مختلفی در حال همکاری است تا بتواند چشم‌اندازی از این خودروی استثنایی را به نمایش بگذارد. فورد امیدوار است تیم تحقیقاتی‌اش را که در حال حاضر حدود 150 نفر هستند را تا سال 2018 دوبرابر کند. انتقال اتومبیل به بخش خصوصی، قطعا تغییر کرده و صنعت خودرو را دچار تغییرات زیادی خواهد کرد!

در دهه بعدی احتمالا اتوماسیون خودرو تعریف خواهد شد و وسایل نقلیه مستقل تاثیر زیادی بر جامعه می‌گذارند.

بسیاری از خودروسازان درباره عرضه‌ی خودروهای فاقد فرمان، پدال ترمز و گاز، هشدار احتیاطی داده‌اند. اخیرا مدیر عامل شرکت جنرال موتورز ماری بارا گفته است که خودروهای بدون راننده باید این عملکردها را با توسعه تکنولوژی به همراه داشته باشند.

فورد پیش‌بینی کرده است که خودروهای بدون راننده‌‌‌اش امتیاز سطح ۴ را که توسط انجمن مهندسین خودرو تعریف شده، دریافت می‌کند. این سطح که استقلال کامل خودرو در تمامی شرایط رانندگی را قابل تصور می‌سازد، یک پله پایین تر از سطح ۵ به شمار می‌رود؛ فورد اشاره کرد که معرفی خودروهای سطح ۳ ناراحت کننده است زیرا لازم است تا قدرت کنترل خودرو از وسیله نقلیه به شخص منتقل شود!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا