مکمل بنزین
خبر

تسلا مدل ایکس چقدر تواناست؟

یکی از هدف‌های کلیدی و طلایی Elon Musk برای تسلا این بود که این شرکت خودروسازی، بتواند خودروهای برقی متقاعدکننده بسازد که رانندگی با آن‌ها لذت‌بخش باشد. اما این هدف به ساخت خودروهای برقی کسل‌کننده و نا کارآمد منتهی شد.

با هردو مدل رودستر و اس، تسلا دقیقا به هدفی که در بالا ذکر کردیم (کسل‌کننده بودن) رسیده‌ اما آیا جدیدترین محصول این شرکت، یعنی مدل ایکس، به همان هدف می‌رسد؟ برای این‌که متوجه شویم، مت فراه از The Smoking Tire، یکی از خودروهای P90D را جاده‌های کانیون در کالیفرنیا و همینطور در آزادراه نزدیک اقیانوس آرام آزمایش کرده‌است.

۲۰۱۶-tesla-model-x-interior-2-jpg

در نیمه‌ اول این آزمایش، فراه در حال بررسی توانایی و فرمان‌پذیری مدل ایکس در برخی جاده‌های تنگ و پرپیچ و خم است. باوجود وزن بسیار بالای این خودرو، مدل ایکس بر سر پیچ‌ها بسیار تیز عمل می‌کند و این تنها به لطف مرکز ثقل پایین آن، اتفاق می‌افتد. در نیمه‌ دوم آزمایش هم، او خودرو را برروی حالت رانندگی خودکار می‌گذارد و در جاده‌ نزدیک اقیانوس آرام، رانندگی می‌کند.

۵۳۴_۳

و اما نتیجه آزمایش: مت بسیار از سیستم رانندگی خودکار این خودرو راضی بود و همینطور معتقد بود که سواری آن هم بسیار نرم و لذت‌بخش است. از همه مهم‌تر، پاسخ اصلی سوال فوق را هم به ما نشان داد. تسلا مدل ایکس، بسیار کارامد و توانا است و تسلا با عرضه این خودرو، قدم بزرگی در خودروهای برقی برداشته‌است.

tesla-model-x-p90d-5

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا