مکمل بنزین
گوناگونخبر

عجیب ترین نام خودروهای اروپایی را بشناسید!

زمانیکه یک محصول جدید آماده ورود به بازار می‌شود، یکی از مهمترین بخش‌هایی که شاید برای به اصطلاح جاانداختن آن در بازار لازم باشد، انتخاب یک عنوان مناسب برای آن است. مطمئنا در این زمینه هیچ کمبودی برای بخش‌های بازاریابی شرکت‌ها وجود ندارد تا بتوانند با کمی نوآوری و خلاقیت، به خوبی باعث جلب توجه نظرات به محصول جدید شوند. شاید این روزها استفاده از عناوین معناداری متشکل از حروف الفبا برای خودروها روبه کاهش باشند و اعداد و اختصارات بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند، اما هنوز هم می‌توان برخی اسامی جالب را برای محصولات جدید مشاهده کرد. با نگاهی به گذشته نچندان دور می‌توان علاقه خودروسازان را در استفاده ار برخی صفات عالی مثل سوپرا، اینتگرا و یا اسامی حیوانات همچون موستانگ، پانترا و یا حتی اسامی مکان‌ها مثل یوکان و مونت کارلو را مشاهده کرد.

گاهی اوقات حضور یک خودروساز در یک منطقه جغرافیایی باعث شده تا اسامی برخی از مدل‌های تولیدی را از شهرها یا اماکن معروف آن منطقه انتخاب کند. مثلا شورولت از اسامی همچون مالیبو، اورلاندو، کلرادو و تاهو برای محصولاتش استفاده کرده است. اما در این میان مشاهده شده که برخی خودروسازان اسامی مهمی را برای محصول خود انتخاب کرده‌اند که هیچ ارتباطی با محل تولید و عرضه آنها ندارد. برخلاف تویوتا تاکوما و یا هیوندای سانتافه که در آمریکا به فروش می‌رسند، چندین خودروی اروپایی وجود دارند که از اسامی مناطقی در آمریکا استفاده کرده ولی به هیچ عنوان در این کشور حضور نداشته‌اند. در ادامه قصد داریم به ۵ مورد از این خودروها اشاره کنیم.

۱- فولکس‌واگن کالیفرنیا

۰۴۱

آخرین باری که شرکت فولکس واگن محصولی در کلاس مینی‌ون را در آمریکا عرضه کرد به سال ۲۰۰۹  میلادی و همزمان با فروش مدل موفق کرایسلر با عنوان Town & Country باز می‌گردد. مدل Routan که فروش نچندان موفقی را در این بازار تجربه کرد، در مناطق دیگر دنیا با استقبال خوبی مواجه شد. اما یکی دیگر از این سری محصولات فولکس‌واگن مدل کالیفرنیا نام دارد که اتفاقا یکی از ون‌های معروف این شرکت در نسخه کمپر محسوب می‌شود. فولکس‌واگن این عنوان را در سال ۱۹۸۸ میلادی برای اولین بار برای کمپر ون استفاده کرد و امروز هم در نسخه‌های مسافرتی سری T یا همان Transporter این عنوان را به کار می‌گیرد. اما در آمریکا از این خودرو هیچ خبری نیست و فقط مشابه اسم آن یعنی فراری کالیفرنیا را می‌توان در آنجا مشاهده کرد!

۲- رنو آلاسکان

renault-alaskan-2017-1600-01

رنو آلاسکان یک وانت پیکاپ نسبتا بزرگ است که با همکاری شرکت ژاپنی نیسان توسعه یافته است. شاید نیسان هنگام تولید مدل محبوب ناوارا خودش هم نمی‌دانست که قرار است اینقدر مورد استقبال خودروسازان دیگر قرار بگیرد. اخیرا هم مرسدس بنز وانت پیکاپ جدید خود را که به سری X نامگذاری شده برپایه نیسان ناوارا توسعه داده است. حالا معلوم نیست چرا رنو با اینکه ردپای یک محصول ژاپنی در خودروی جدیدش وجود دارد، از یک عنوان آمریکایی برای آن استفاده کرده درصورتیکه اصلا قرار نیست این وانت به خاک آمریکا راه پیدا کند!

۳- فیات فری‌مونت

fiat-freemont_cross-2015-1600-01

شاید یکی از گیج کننده‌ترین تصمیمات در انتخاب اسم برای یک خودرو به گروه فیات کرایسلر مربوط شود. این گروه در خاک آمریکا محصولی تحت عنوان دوج جورنی (Journey) را تولید می‌کند. اما مسئله عجیب اینجاست که تولید و بازاریابی این خودرو توسط شرکت فیات در بخش‌هایی همچون اروپا، جنوب آمریکا، استرالیا و آسیا با عنوان دیگری که تداعی کننده شهری در کالیفرنیاست همراه شده است. به هرحال شاید بتوان فری‌مونت را به یک کاشف معروف در قرن ۱۹ با عنوان جان سی فرمونت هم نسبت داد اما به نظر خیلی منطقی و توجیه پذیر نیست!

۴- سئات تولدو

seat-toledo-2013-1600-09

یکی از محصولات تولیدی توسط کمپانی اروپایی سئات، مدل تولدو نام دارد. شاید نامگذاری این خودرو با این عنوان در مقایسه با دیگر موارد ذکر شده، کمی قابل توجیه باشد چراکه تولدو (Toledo) اسم یکی از شهرها در مرکز کشور اسپانیا است. اما در ایالت اوهایو آمریکا هم یک شهر صنعتی با این عنوان وجود دارد که شاید مردم آنجا اصلا اسم این خودرو را هم نشنیده باشند! از آنجائیکه تولیدات سئات در کشور آمریکا به فروش نمی‌رسند، احتمالا خیلی از مردم این کشور نسبت به این خودروساز و محصولاتش بیگانه باشند.

۵- آلفارومئو مونترال

۱۵۱۰۱۲_ar_montreal

آلفارومئو برای اینکه خودروی مفهومی اسپرت و جدید خود را به معرض نمایش جهانیان قرار دهد، تصمیم گرفت تا در سال ۱۹۶۷ میلادی آن را به نمایشگاه Expo 67 ببرد. این نمایشگاه که در نوع خودش بسیار جذاب و متفاوت بود و درآن آثار هنری، سازه‌های زیبا و متنوعی از سراسر دنیا به نمایش درآمده بودند، در شهر مونترال کانادا برگزار و با استقبال بی‌نظیری مواجه شد. آلفارومئو که تا پیش از این عنوان خاصی را برای این خودروی اسپرت انتخاب نکرده بود، با انجام یک نظرسنجی از مردم حاضر در نمایشگاه این کار را انجام داد که نتیجه آن استفاده از عنوان مونترال برای آن شد. با این وجود این خودرو نه در کانادا و نه در هیچ منطقه‌ای از آمریکای شمالی وارد بازار فروش نشد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا