مکمل بنزین
گوناگونخبر

هت‌تریک مازراتی در اعلام فراخوان در طول یک ماه!

شرکت‌های خودروسازی از چند جهت مختلف می‌توانند خبرساز باشند. بهترین حالت این است که یک شرکت بواسطه ارائه محصولات جدید و یا فناوری‌ها و امکانات به‌روز دائما برسر زبان‌ها باشد. و در نقطه مقابل آن، یعنی بدترین حالت، می‌تواند به مواردی همچون گله‌مندی، اعتراض مشتریان و یا فراخوان‌های متعدد به دلیل نقص فنی مرتبط شود. شاید اینگونه برداشت شود که حالت دوم بیشتر به خودروسازان معمولی و سطح پایین مربوط می‌شود اما واقعا اینطور نیست و گاهی برندهای معتبر و مطرح هم در تولیدات خود دچار مشکلاتی می‌شوند.

maserati_3

بعنوان یک نمونه بارز می‌توان از شرکت ایتالیایی مازراتی نام برد که در یک ماه اخیر حواشی زیادی به دلیل فراخوان‌های متعدد و احتمال بروز نقص فنی در محصولاتش، ایجاد شده است. این شرکت به تازگی یک فراخوان دیگر را برای برخی خودروهای تولیدی اعلام کرده که در یک ماه اخیر، این سومین مورد محسوب می‌شود. گفته شده که این فراخوان جدید به دلیل یک مشکل در مجموعه دیفرانسیل عقب برخی تولیدات مازراتی ترتیب داده شده است. درواقع احتمال اینکه پیچ‌های چرخ دنده‌ها به درستی سفت نشده باشند، وجود دارد. اگر به این مورد رسیدگی نشود، امکان دارد چرخ‌های عقب خودرو به‌طور کامل قفل شده و کنترل آن از دست راننده خارج شود و اگر این اتفاق در سرعت‌های بالا رخ دهد، مطمئنا حوادث ناگواری رقم خواهد خورد.

maserati_4

خوشبختانه دامنه این فراخوان خیلی وسیع نیست و فقط ۳۲۶ دستگاه از مدل‌های ۲۰۱۷ گیبلی و کواتروپورته در آمریکا شامل آن می‌شوند. البته این مورد شاید در سایر کشورها نیز وجود داشته باشد و مالکان این مدل‌ها با تماس یا مراجعه به نمایندگی اصلی می‌توانند نسبت به آن اطلاعات کافی را دریافت کنند. خودروهایی که در این فراخوان مشکل‌دار تشخیص داده شوند، مجموعه دیفرانسیل عقب آنها به‌طور کامل تعویض می‌شود. شاید بتوان این فراخوان جدید را بسیار جدی‌تر و خطرناک‌تر از دو مورد قبلی که در ماه جاری میلادی رخ داد تلقی کرد.

maserati_2

در موارد قبلی، مازراتی به دلیل مشکل دوربین عقبی خودرو که در هوای برفی و بارانی دچار اختلال می‌شد و همینطور ترک خوردن لاستیک‌های پیرلی و خالی شدن باد آنها فراخوان‌های گسترده‌ای، در حدود چند هزارتایی، را ترتیب داده بود. اعلام این سه مورد در طول یک ماه اصلا برای اعتبار یک شرکت بزرگ و معروفی مثل مازراتی خوب نیست و مطمئنا باعث خدشه‌دار شدن آن در بین خریداران خواهد شد. حتی قبل از این موارد نیز فراخوان‌های دیگری در سال جاری میلادی به خاطر مشکلاتی همچون احتمال آتش سوزی در مدل گرن‌توریسمو و یا شتاب گیری غیرقابل کنترل گیبلی و کواتروپورته از طرف مازراتی اعلام شده بودند.

maserati_1

در ماه می سال ۲۰۱۶ نیز به دلیل بی‌دقتی در مونتاژ و شل بودن پیچ میله رابط توپی چرخ‌های عقب و ایجاد نقص فنی جدی در سیستم تعلیق، حدودا ۲۶ هزار خودروی این شرکت برای بازدید به نمایندگی‌های مرکزی فراخوان شدند. به‌طور کلی خودروهای ایتالیایی که در تولیدات بالایی عرضه می‌شوند، از لحاظ کیفیت و مونتاژ کمی پایینتر از دیگر برندها ارزیابی شده‌اند اما از برندی مثل مازراتی که حجم تولیدات نسبتا پایینی دارد، چنین انتظاری نمی‌رفت که در چند سال اخیر به این اندازه افت داشته باشد. شاید خیز این خودروساز برای بالا بردن سطح تولیدات و رسیدن به شرکت‌هایی همچون آئودی، مرسدس و بی‌ام‌و، و نداشتن آمادگی و ظرفیت لازم در مونتاژ باعث بروز چنین مشکلاتی شده باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا