مکمل بنزین
گوناگونخبر

پیروزی قدرتمندانه پژو در مسابقات رالی داکار ۲۰۱۷!

تیم پژو برای دومین سال متوالی برنده مسابقه اتومبیل رالی داکار شد، اما این تیم با گرفتن رتبه‌های اول تا سوم توانست قدرت خود را در مسابقات رالی داکار نشان دهد. با وجود رقابت شدید بین لوب و پیترهانسل در نهایت این آقای داکار (استفان پیترهانسل) بود که جایگاه اول را از آن خود کرد و بعد از آن سباستین لوب در پله دوم ایستاد.

پیترهانسل ۵۱ ساله برای سیزدهمین باری است که برنده این مسابقات شده که ۷ بار آن در دسته اتومبیل و ۶ بار آن در دسته موتورسیکلت بود. به علاوه این راننده فرانسوی توانست رکورد تعداد قهرمانی مسابقات رالی داکار در تاریخ را از آن خود کند. در ۷۹ راننده در مسابقات رالی اتومبیل داکار ۲۰۱۷ از تیم‌های فورد، پژو،‌مینی و تویوتا شرکت کردند ولی تنها ۵۸ راننده توانستند از خط پایان بگذرند؛ استفان پیترهانسل به همراه کمک راننده ژان پل کوتره مسیر ۸۷۸۲ کیلومتری را در ۲۸ ساعت و ۴۹ دقیقه و ۳۰ ثانیه به پایان رساندند، بعد از ۵ دقیقه و ۱۳ ثانیه راننده دیگر تیم پژو سباستین لوب با کمک راننده دانیال الئنا دومین خودرو بودند که از خط پایان عبور کرد و در نهایت راننده سوم تیم پژو سایرل دسپرس توانست با ۳۳ دقیقه اختلاف از خودروی اول این مسابقه را به پایان برساند. هر سه راننده این تیم با اتومبیل پژو 3008 DKR توانستند پیروز این مسابقات شوند. پاییز سال آینده پژو مدل 3008 را به خط تولید خواهد برد.P-20170115-00243_News

دو راننده تویوتا در رتبه چهارم (نانی روما اسپانیایی) و پنجم (گینیئل دو ویلرز آفریقای جنوبی) قرار گرفتند. امسال سال خوبی برای راننده آرژانتینی مینی نبود، اورلاندو تررانوا در رده ششم قرار گرفت؛ این راننده آرژانتینی بین سال‌های ۲۰۱۲ الی ۲۰۱۵ میلادی در جایگاه اول مسابقات رالی داکار بود.

در دسته موتورسیکلت تیم ردبول کی‌تی‌ام با موتور کی‌تی‌ام ۴۵۰ توسط سم ساندرلند انگلیسی برنده شد. امسال هم کی‌تی‌ام توانست مانند پژو رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کند. در دسته تراک تیم کاماز روسی برنده اول و دوم شدند و در پله سوم راننده فرانسوی تیم اویکو قرار گرفت. یکی از تغییرات جدید در مسابقات رالی داکار ۲۰۱۷ اضافه شدن دسته جدید رقابت‌ها با نام خودروهای UTV (خودرو ابزار کار=Utility Task Vehicle) بود.P-20170115-00219_News

شروع مسابقات داکار سال ۱۹۷۸ میلادی از پاریس فرانسه تا سواحل داکار سنگال بود. در سال ۲۰۰۸ به دلیل تهدیدات گروه اسلام‌گرای افراطی در موریتانی و کشته شدن یکی از رانندگان این مسابقه مسیر مسابقه تغییر پیدا کرد و از سال ۲۰۰۹ تا به امروز این مسابقات در کشورهای آمریکای لاتین برگزار می‌شود. امسال مسابقات داکار از  پایتخت پاراگوئه شهر آسونسیون شروع شد؛ رانندگان مسیر ۸۷۸۲ کیلومتر را طی ۱۲ مرحله در سه کشور پاراگوئه، بولیوی و آرژانتین پیمودند و در شهر بوئنس آیرس از خط پایان گذشتند.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا