مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به خودروی میلیون دلاری میباخ رئیس جمهور کره شمالی!

همیشه سوالات زیادی در ذهن ما هستند که گاهی اوقات بی‌جواب باقی می‌مانند. برای مثال چه اتفاقی برای شهر گمشده آتلانتیس اتفاق افتاد؟ آیا نفر دومی برای ترور جان اف کندی دست داشت؟ یا شاید سوالات دیگر که حوصله آن‌ها را نداریم! برای مثال آن یک لنگه جورابم کجاست؟ کی ساندویچ من در سر کار را از یخچال برداشت؟

ولی این مطلب نگاهی به این سوال می‌اندازد که کیم جون اون رئیس جمهور کره شمالی چگونه می‌تواند سوار بر خودروی مرسدس میباخ شود؟

خودروسازی مرسدس به هیچ عنوان فعالیتی در کشور کره شمالی ندارد و این کشور چندین سال است که شدیدترین تحریم‌ها را از سوی دستگاه‌ها و کشورهای مختلف جهان تحمل می‌کند. برای مثال سازمان ملل متحد این کشور را تحریم کرده و کمپانی‌ها نمی‌توانند وسایل و لوازم لوکس را به مردم این کشور صادر کنند. به تازگی صحبت‌های زیادی درباره خودروی مرسدس میباخ S600 کیم جون اون به میان آمده و گزارش خبرگزاری CNN نشان می‌دهد که چگونه این خودرو وارد کشور کره شمالی شده است.

بعد از تحقیقات 8 ماهه که در مرکز دفاع پیشرفته در واشنگتن انجام شد دلیل واضحی برای ورود این خودروی ضدگلوله میباخ به کره شمالی به دست نیامد. اما حدس و گمانی محکم زده شد که این خودروی میباخ از سوی اقیانوس و آبهای آزاد شهر روتردام هلند به سوی شهر اوزاکا ژاپن رفته و از آنجا توسط کشتی به شهر بوسان در کشور کره جنوبی انتقال داده شده است.

این وسیله نقلیه ممکن است از طریق کشتیرانی روسیه وارد خاک کره شمالی شده باشد چرا که یکی از کشتی‌های روسی چندی پیش به مدت 19 روز سیگنال ارتباطی خود را از دست داد و موقع برگشت و اتصال مشخص شد که این کشتی در راه معکوس خود به دنبال حمل زغال سنگ رفته و هیچ خودرویی را بار نزده است.

به طور مشخص این دور زدن‌ها باعث شده که این خودروی لوکس وارد کره شمالی شود و زیر پای کیم جون اون قرار بگیرد. دیدن اینکه میباخ لوکس وارد کره شمالی شده با وجود تحریم‌های جهانی کمی نگران کننده به نظر می‌رسد چرا که بعد انسان به فکر فرو می‌رود که به غیر از خودروهای لوکس چه چیزی دیگری به صورت قاچاق وارد این کشور می‌شود؟!

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا