مکمل بنزین
گوناگونخبر

EPA استانداردهای مصرف سوخت تا سال ۲۰۲۵ را تصویب کرد!

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا (EPA) تا اردیبهشت سال ۱۳۹۷ وقت داشت که استانداردهای مصرف سوخت را برای خودروهای سواری و تراک‌های سبک وزن اعلام کند ولی این سازمان قبل از تحلیف دونالد ترامپ این کار بیانیه را صادر کرد. بسیاری از طرفداران محیط زیست این اقدام سازمان را حمایت کردند و همانطوری که دیدیم وب‌سایت کاخ سفید دیروز صفحات مرتبط با تغییرات اقلیمی را حذف کرد و این بدان معناست که دولت ترامپ اهمیتی به این مسئله نمی‌دهد و آن را در اولویت‌های اول کاریش قرار نخواهد داد.

112839579

در سال ۲۰۱۲ آیین‌نامه میانگین مصرف سوخت خودروسازان آمریکایی را ملزم به ساخت خودروهای با سوخت متوسط ۴.۳۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر تا سال ۲۰۲۵ میلادی می‌کرد. در تیر ماه گذشته بنا به افزایش فروش خودروهای شاسی‌بلند و تراک‌ها در بازار آمریکا باعث شد آژانس حفاظت از محیط زیست مصرف سوخت ۴.۳۱ لیتر را به ۴.۴۷ برای خودروهای سواری و ۴.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای تراک‌ها تا سال ۲۰۲۵ افزایش بدهد.

جینا مک‌‌کارتی سرپرست EPA در گفتگو با رویترز گفت: تصمیم امروز ما بر اساس گزارش‌های فنی و تجربه‌ها و تحقیقاتی که در ۸ سال گذشته کسب کردیم و انجام داده‌ایم، گرفته شده ‌است. از طرف دیگر گلوریا برجیست (نماینده اتحادیه خودروسازان آمریکا) اعلام کرد اولویت اساسی این اتحادیه برقراری تعادل بین مصرف سوخت و کاهش دی‌اکسیدکربن خروجی از خودروهای تولیدی است بدون اینکه لطمه‌ای به کارگران و افراد شاغل در این حیطه وارد شود.

Gas-station-line1

در سال ۲۰۱۱ دولت اوباما اعلام کرد که با خودروسازان اصلی (جنرال موتورز، فورد، تویوتا و فولکس‌واگن) به توافق برای رعایت استاندارد‌های مصرف سوخت رسیده‌‌است که همان ۴.۳۱ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر بود که این توافق باعث می‌شد حدود ۱.۷ تریلیون دلار از هزینه‌های سوختی کم شود ولی در عوض خودروسازان متحمل هزینه ۲۰۰ میلیارد دلاری در طی ۱۳ سال کاری می‌شدند. اعلام استانداردهای مصرف سوخت از طرف EPA می‌تواند از طرف دولت ترامپ به چالش کشیده شود و وارد پروسه بازبینی شود که به احتمال زیاد این کار انجام خواهد شد زیرا رئیس جمهور جدید آمریکا مصمم است اقتصاد آمریکا و این کشور را دوباره به ابر قدرتی در جهان تبدیل کند.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا