مکمل بنزین
گوناگونخبر

پرداخت پاداش بالا توسط دایملر به کارکنانش به خاطر سودآوری خوب در سال 2016 میلادی!  

نیروی کار خوب همیشه جزء با ارزشترین دارایی‌های یک سازمان به حساب می‌آید. اگر حداقل یکی از معمولی‌ترین کتاب‌های اصول مدیریت و یا مدیریت منابع انسانی را خوانده باشید، حتما به این موضوع اشراف دارید که اعطاء پاداش به کارکنان جهت قدردانی از زحماتشان که منجر به حصول موفقیت برای یک شرکت یا سازمان شده، به چه میزان در روحیه و انگیزش آنها تاثیر مثبت دارد. امروزه شاهد آن هستیم که حتی در بزرگترین شرکت‌های دنیا نیز این ابزار مدیریتی ساده به خوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌طور مثال می‌توان به گروه خودروسازی دایملر اشاره داشت که امسال هم همانند سال‌های گذشته، با پرداخت پاداش نقدی قابل توجه، به نوعی از زحمات کارکنانش تشکر کرده است.

mercedes-maybach-s-600-w1120xh448-cutout

سال 2016 میلادی را شاید بتوان بهترین سال از لحاظ تولید و فروش موفقیت آمیز خودرو توسط برند مرسدس بنز دانست به‌طوریکه این شرکت با فروش مجموع 2.083.888 دستگاه خودرو توانست رشد 11.3 درصدی را در زمینه فروش محصول، نسبت به سال 2015 میلادی تجربه کند. اما شاید دلچسب‌تر برای این شرکت با آن نماد ستاره‌ای سه‌پر و باکلاس، غلبه بر رقیب دیرینه و سنتی هم وطنش، یعنی بی‌‍ام‌و باشد که توانسته در سال 2016 میلادی، 2.003.359 دستگاه خودرو تولید کند. گروه دایملر برای اینکه این موفقیت بزرگ را جشن بگیرد، تصمیم گرفت تا به حدود 130 هزار نفر از کارکنان شاغل در خطوط تولید کارخانجات خود در کشور آلمان، پاداش نقدی به میزان 5400 یورو را اهدا کند.

برنامه تقسیم سود و اهدای پاداش‌های بالا توسط دایملر، در پی تصمیم هیات مدیره این شرکت و از سال 1997 میلادی پایه‌ریزی شده است. میزان این پاداش نقدی براساس یک فرمول مشخص تعیین می‌شود که در آن سود حاصله از فروش تمامی زیرمجموعه‌ها، قبل از کسر بهره و مالیات مدنظر قرار می‌گیرد. البته سود حاصله در سال 2015 میلادی کمی بالاتر از سال 2016 بدست آمد که همین باعث شد در آن سال تقسیم پاداش به میزان 5650 یورو برای کارکنان برگزیده صورت گیرد. مقدار پاداش امسال که قرار است همزمان با حقوق ماه آینده کارکنان پرداخت شود، از لحاظ ارزش و در طول اجرای این برنامه، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

services.edmunds-media.com

در این میان موفقترین مدل مرسدس بنز از لحاظ استقبال مشتریان و فروش، بازهم به کلاس C رسید که ثبت آمار فروش 425 هزار دستگاه از این مدل در سال 2016 میلادی، خبر از محبوبیت بالای این کلاس می‌دهد. جالب است بدانید که سال گذشته میلادی جذابترین و بزرگترین بازار مرسدس بنز برای فروش خودرو، کشور چین بود و اتفاقا سدان کلاس C با طول محورهای کشیده‌تر، در این کشور با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. همچنین مشارکت مرسدس با گروه AMG در تولید محصولات باعملکرد بالا، تقریبا 44.1 درصد رشد داشته که در مجموع به 99.325 دستگاه خودرو رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا