مکمل بنزین
خبر

تولید دوچرخه‌ای جدید با الهام از پورشه 356

قیمت‌گذاری پورشه 356 عملا غیرممکن است و در طول تاریخ یکی از زیباترین خودروهایی بوده که جاده‌ها به خود دیده‌اند و اکنون که سالها از تولید آن میگذرد، مردم آرزو دارند فقط برای یکبار سواری با این یاغی دوست‌داشتنی را تجربه کنند. اموری، یک دوچرخه برقی خواهد بود که در تعداد محدود ساخته می شود و طراحان آن از پورشه ۳۵۶ الهام گرفته‌اند.

emory-tracker-outlaw-vintage-porsche-356-speedster-1

در اکثر طرح‌های سالهای ۱۹۰۰ فرانسه، معمولا لوازم چرمی، چوبی و فلز با هم ترکیب می‌شدند و یک دوچرخه زیبا را پدید می‌آوردند که در اموری نیز همین سیاست بکار گرفته شده که اگر چه طرح جدیدی بنظر نمی‌رسد اما این دوچرخه برقی را به یک محصول لاکچری تبدیل کرده‌ است. طراحان این دوچرخه در کالیفرنیا، آرشیوی از طراحی قدیمی اما لوکس را بر روی کاغذ آورده‌اند که به مرحله ولید رسیده تا خریداران میلیاردر از آن لذت ببرند.

emory-tracker-outlaw-vintage-porsche-356-speedster-5

سازندگان این دوچرخه تصمیم دارند تنها ۵۰ عدد از اموری را به مشتریان تحویل دهند که با آلومینیوم بسیار سبک ساخته خواهد شد. با استفاده از فرآیندهای هیدروفرمینگ مدرن، یک دوچرخه سبک، زیبا با عملکرد بالا و همچنین طول عمر زیاد، پدید آمده که دل هر بیننده‌ای را خواهد لرزاند. فرمان از فولاد ضد زنگ عالی و صندلی با روکش چرم باکیفیت ساخته شده که مانند پورشه ۳۵۶، یک سواری جذاب داشته باشد. شاید رنگ نقره‌ای و چراغ گرد، بیشترین شباهت را به پورشه مذکور داشته باشند اما نباید فراموش کنیم که در اینجا از الهام گرفتن، صحبت شده است.

emory-tracker-outlaw-vintage-porsche-356-speedster-4

  باتری این دوچرخه در حدود ۲ ساعت زمان می برد تا شارژ شود و با منبع ذخیره انرژی پر، می‌تواند ۵۶ کیلومتر را طی کند. این دوچرخه توانایی رسیدن به سرعت ۵۸ کیلومتر بر ساعتی را دارد اما استاندارد آمریکا و اتحادیه اروپا اجازه نمی‌دهد دوچرخه‌ها برقی در جاده با سرعت بیش از ۳۲ کیلومتر بر ساعت تردد کنند. قیمت این دوچرخه از ۷۰۰۰ دلار آغاز خواهد شد که به پول کشورمان چیزی در حدود ۲۸ میلیون تومان می‌شود، که برای یک دوچرخه ارزشمند، مبلغ چندان بالایی نیست.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا