مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروی G-Wagon مرسدس بنز بعد از 40 سال روانه بازار می‌شود!

برای اولین بار کارخانه خودروسازی مرسدس بنز بعد از ۴۰ سال، خودروی کلاس G را از ابتدا طراحی و بازسازی خواهد کرد. بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌‌اند که محصول جدید واگنی G در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به نمایش در خواهد آمد. از سوی دیگر سرپرست طراحی دایملر «گوردن واگنر» در بیانیه‌ای تازه اعلام کرد تنها ستون C خودروی کلاس G  همانند نسل قبلی است و تمام جزئیات این خودرو متفاوت از نسل قبل خواهد بود. چندین هفته پیش تصاویر جاسوسی از این خودرو در نزدیکی نوربرگینگ به بیرون درز پیدا کرد.

با توجه به بیانیه رئیس بخش طراحی دایملر و تصاویر منتشر شده، باید انتظار تغییرات فاحشی مانند زیروبم خودرو برای بالا بردن آئرودینامیک، بالاتر بودن شاسی به اندازه چهار اینچ از نسل قبلی و شیشه پهن جلوی خودرو باشیم. اگر به تصاویر نگاهی دقیق‌تر بیندازیم متوجه پهنای بیشتر شیشه جلو، سپر و کاپوت خودرو می‌شویم که با نمونه‌های قدیمی اصلا قابل مقایسه نیستند.imageshandler (1)

مهندسان مرسدس بنز درصددند تا ۲۰۰ کیلوگرم وزن این خودروی جدید را با استفاده از آلومینیوم و مواد استیلی مقاوم در بدنه کاهش بدهند و وزن آن را به ۲.۳ تن برسانند. یکی از دلایل عریض‌تر بودن این خودرو فنربندی جدید است که مقاومت و ایمنی آن را در جاده‌های ناهموار افزایش خواهد داد. متاسفانه تصاویری از داخل این خودروی جدید به بیرون درز پیدا نکرده است ولی به احتمال زیاد داخل خودروی G-Wagon باید مطابق با فناوری به روز قرن ۲۱ باشد. به علاوه این خودرو مجهز به پیشرانه‎‌های ۶ سیلندر خطی یا ۸ سیلندر و ۸ سیلندر دو توربو ۴.۰ لیتری خواهد بود که ۴۱۶ اسب بخار قدرت خروجی خواهد داشت که در خودروی مرسدس G550 مدل 2016 مشاهده شده است.

imageshandler (2)

مرسدس AMG هم مسئولیت ارائه نسخه‌های جدید و لوکس این خودرو برای فروش حدود ۵۰ درصد در بازار جهانی را برعهده خواهد داشت. اگر این خودروی جدید در اواخر سال میلادی جاری رونمایی شود، باید انتظار دیدن آن را در سال ۲۰۱۸ میلادی را به عنوان مدل ۲۰۱۹ داشت که همزمان با جشن حضور ۴۰ سالگی این خودرو است.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا