مکمل بنزین
گوناگونخبر

قیمت تیگو 9 اعلام شد، پرچم‌دار جدید شاسی‌بلندهای چری!

چندی پیش چری شاسی‌بلند پرچم‌دار جدید خود را با نام تیگو 9 رونمایی کرد و حالا هم‌زمان با آغاز پذیرش سفارشات خرید، قیمت پایه رسمی آن را اعلام کرده است. طبق اعلام چری، قیمت تیگو 9 از 160 هزار یوآن معادل 23,100 دلار یا یک میلیارد و 200 میلیون تومان آغاز می‌شود. این شاسی‌بلند بزرگ با 4,820 میلی‌متر طول، 1,930 میلی‌متر عرض، 1,699 میلی‌متر ارتفاع و فاصله محوری 2,820 میلی‌متر، در نسخه‌های پنج و هفت‌نفره به بازار عرضه می‌شود.

تیگو 9 ظاهر چشمگیری دارد که مشابه آن را در محصولات قبلی چری ندیده‌ایم. در جلوی خودرو جلوپنجره هشت‌ضلعی بزرگی جلب‌توجه می‌کند که خطوط عمودی کرومی داخل آن کار شده است. در میانه این جلوپنجره هم لوگوی چری به شکل چراغ‌دار جای گرفته است درحالی‌که چراغ‌های جلوی باریک و کشیده‌ای هم در طرفین بالای جلوپنجره خودنمایی می‌کنند. در قسمت جانبی خودرو ستون‌ها و سقف مشکی طرح دورنگ را ایجاد کرده‌اند و این به همراه دستگیره‌های در مخفی و رینگ‌های 20 اینچی زیبا نمای جذابی را ایجاد کرده است.

طراحان چری در عقب تیگو 9 از چراغ‌های سراسری استفاده کرده‌اند که بین آن‌ها نوشته CHERY نقش بسته است. زیر چراغ‌ها نیز یک نوار تزئینی کرومی دیده می‌شود. در طرفین سپر خودرو سر اگزوزهای کروکی افقی جای گرفته‌اند که توسط یک نوار مشکی‌رنگ به هم متصل شده‌اند.

در داخل تیگو 9 شاهد فضای لوکسی با دو نمایشگر 12.3 اینچی متصل به هم برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستیم. زیر نمایشگر مرکزی سه دریچه تهویه دیده می‌شود درحالی‌که روی کنسول میانی یک پد شارژر بی‌سیم، انتخاب‌گر حالات رانندگی و دکمه‌هایی برای عملکردهای مختلف جای گرفته‌اند. انتخاب‌گر گیربکس اما در این خودرو روی ستون فرمان نصب شده است.

در کابین تیگو 9 صندلی‌ها با چرم پوشیده شده‌اند درحالی‌که صندلی‌های جلو از تنظیم برقی، گرم‌کن و تهویه هم بهره می‌برند. علاوه بر این، صندلی سرنشین جلو به زیر پایی مجهز است که قابلیت ماساژ پا را دارد. همچنین در نسخه‌های بالا رده تیگو 9 آپشن‌هایی مثل گرم‌کن غربیلک فرمان، هدآپ دیسپلی، سیستم صوتی سونی با 12 بلندگو و سیستم پایش خستگی راننده ارائه می‌شود.

موتور و قدرت چری تیگو 9

چری تیگو 9 از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که 257 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک آیسین متصل است. حداکثر سرعت این خودرو 205 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن 7.7 لیتر در هر صد کیلومتر است. در آینده نزدیک چری نسخه‌های هیبریدی تیگو 9 را هم ارائه خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا