مکمل بنزین
گوناگونخبر

رولزرویس سوئپ‌تیل معرفی شد!

رولزرویس که به ساخت خودروهای دست‌ساز و گران‌قیمت مشهور است به تازگی محصول سفارشی خود را در یک نمایش عمومی در مقابل دیدگان قرار داد. در این مدل خاص از تمام مدل‌های مدرن رولزرویس از سال ۱۹۲۰، تا به حال الهام گرفته شده است. این خودرو یکسال گذشته با نام کانسپت 103EX معرفی شده بود و اکنون نمونه ساخته شده در دسترس قرار داده شده است. رولزرویس، امکانات سفارشی ویژه‌ای را برای این خودرو در نظر گرفته است.

2872ea59-21fc-4e4e-80c8-c5c669fefe5a (1)

رولزرویس تمام تلاش خود را بکارگرفته تا یک محصول خاص  را برای مشتریان میلیاردر خود آماده کند. هنوز خریدار این خودرو مشخص نیست اما مبلغی بیش از ۱۳ میلیون دلار برای این مدل پرداخت شده است. گفتنی است که خریدار این خودرو یک کلکسیونر خودروهای رولزرویس است که تمامی محصولات این شرکت را از سال‌ ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ را در پارکینگ اختصاصی خود دارد. از جمله خودروهای وی می‌توان به مدل‌های فانتوم ۱۹۲۵ و فانتوم ۱۹۳۴، اشاره کرد. نوع قرارگیری غربیلک فرمان این خودرو به‌طور واضح به‌ما نشان می‌دهد که مالک سوئپ‌تیل ساکن انگلستان است. از لحاظ ظاهری سوئپ‌تیل از یک جلوپنجره بسیار بزرگ بهره می‌برد که در طول تاریخ این شرکت نمونه نداشته است. بخش‌های کاملا دست‌ساز را می‌توان در تمام قسمت‌های خودرو دید و در بخش عقب، طراحی خاص کاملا مشهود است. بنابر اعلام شرکت مراحل ساخت بدنه نیز دست‌ساز انجام شده و این کار بیشترین زمان را از سوی رولزرویس به خود اختصاص داده است. در کابین طرح طیف وسیعی از چوب و چرم فوق‌العاده را مشاهده خواهید کرد که از نظر کیفیت کم‌نظیر است و سقف پاناروما با شیشه طویل با جنس خاص تاکنون در هیچ وسیله دیگری استفاده نشده است.

c648a83e-9c73-4638-a3ee-5a647c859d83

صندلی‌های بکار رفته در ردیف جلو با جنس چرم از طراحی ارگونومیک کم‌نظیری بهره می‌برند. مشخصات پیشرانه این خودرو اعلام نشده و پیش‌بینی می‌شود، سوئپ‌تیلاز پیشرانه مدل فانتوم بهره ببرد و رولزرویس پیشرانه را تغییر نداده باشد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا