مکمل بنزین
گوناگونخبر

بی‌ام‌و با موتورسیکلت خود شهرها را تسخیر خواهد کرد

بی‌ام‌و بعد از ویژن Next 100، کانسپت‌های خود را با ظاهر و مشخصات خارق‌العاده، یکی بعد از دیگری معرفی می‌کند و این‌بار نوبت به موتورسیکلت شهری این کمپانی رسیده است. احتمالا در آینده‌ای نه‌چندان دور این موتورسیکلت با قابلیت مصرف برق کم و طی مسافت طولانی در شهرها بکار گرفته می‌شود. بی‌ام‌و با محصولات کانسپت خود آینده شرکت بی‌ام‌و، مینی و رولزرویس را پیش‌بینی کرده است. در مراسم Concorso D’ELEGANZA در سواحل ایتالیا، بی‌ام‌و با موتورسیکلت کانسپت لینک حضورداشت که مجهز به دو چرخ بدون محور است و از سیستم خاصی پیروی می‌کند.

bmw-vision-next-100-concept-link-e-scooter-1

نباید از آینده بی‌ام‌و چیزی جزء گسترش خودروهای الکتریکی انتظار داشت و به‌همین دلیل لینک نیز از قوای محرکه الکتریکی بهره می‌برد. لینک بر اساس اسکوتر مفهومی بی‌ام‌و با نام C 650 طراحی شده و این شرکت سعی دارد یک ارتباط خاص بین محصولاتش ایجاد کند. پانل‌های جانبی بیرون‌زده، شرایط آیرودینامیکی این موتورسیکلت را بهبود می‌بخشد و قدرت مانور آن را تا حدودی بالا خواهد برد. صفحه‌نمایش لمسی لینک، طیف گسترده‌ای از اطلاعات را در اختیار موتورسوار قرار می‌دهد و بی‌ام‌و ابزاری را بر روی فرمان تعبیه کرده که موتورسوار برای کار با صفحه‌لمسی نیازی به برداشتن دست از روی فرمان نداشته باشد. بنابراعلام بی‌ام‌و قدرت هندلینگ الین موتور بسیار بالاست و در بدترین شرایط، بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد. نوع طراحی بدنه به‌گونه‌ای انجام شده که این موتور به راحتی چپ نخواهد شد و پوشش بدنه خاص باعث کاهش وزن شده است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا