مکمل بنزین
گوناگونخبر

با Zus دیگر نگران پنجر شدن نخواهید شد!

عوض کردن لاستیک پنچر در اکثر مواقع یک فعالیت خسته‌کننده و دشوار است، مخصوصا که اگر شما خانم باشید این کار برای‌تان دشواری بیشتری خواهد داشت.

معمولا نشتی هوای تایرها تا زمانی که باد زیادی از لاستیک خارج نشود، مشخص نمی‌شود به همین دلیل است که ما اخیرا شاهد معرفی اپلیکیشن و سنسور نمایش فشار تایر بوده‌ایم که با آغاز نشت باد لاستیک، با آلارم بر روی گوشی هوشمند، شما را از شرایط بد لاستیک خودروی‌تان آگاه می‌سازد.

zus-tire-monitor-8

گاهی‌ اوقات سوراخ‌های بسیار کوچکی بر روی لاستیک ایجاد می‌شوند که هوا با سرعت ۰.۱ پاسکال از آن‌ها نشت می‌کند و این مقدار بسیار کم در طولانی مدت لاستیک را کم باد خواهد کرد.

سیستم موسوم به Zus قابلیت تشخیص نشتی‌های ۰.۱ پاسکالی را هم دارد که این واقعا فوق‌العاده خواهد بود. ناندو شرکت تولید کننده این ابزار، ۴ سنسور را برای لاستیک‌ها در نظر گرفته که در محل ورودی و خروجی هوا بر روی لاستیک نصب می‌شوند و از طریق بلوتوث با یک مرکز داده کوچک در خودروی شما ارتباط برقرار کرده و تمام اطلاعات را به آن منتقل می‌کنند. شما می‌توانید با این اپلیکیشن، گوشی خود با مرکز مرتبط کنید و شرایط باد لاستیک‌ها را بسنجید. این سنسورها که به سوپاپ تایرها نصب‌هستند، از کوچکترین نشتی نیز با خبر خواهند شد. گفته می‌شود این ابزار با قیمت ۹۹ دلار از ماه آگوست قابل تهیه خواهد بود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا