مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید اتومبیل‌های برند DS سیستم خودران خواهند داشت!

برند DS یکی از زیرمجموعه‌های گروه فرانسوی PSA در سال آینده میلادی خودروی جدیدی با نام DS 7 Crossback را تولید خواهد کرد که به فناوری سیستم مرحله دوم خودران مجهز خواهد بود.

تا به امروز گروه PSA توانسته به فناوری خودران مرحله دوم، سوم و چهارم در جاده‌های عمومی دست پیدا کند و بدین ترتیب اولین کارخانه‌‌ایست که توسط دولت فرانسه برای تولید خودروهای مجهز به فناوری خودران پشتیبانی می‌شود. اما تا به حال اتومبیل‌های خودران این گروه فرانسوی به طور عمده در بازارهای جهان به فروش نرسیده‌اند؛ از سوی دیگر برند DS اعلام کرده که به عنوان پیشرو در این بخش اولین خودروی شاسی‌بلند مجهز به فناوری خودران مرحله دوم را با نام DS 7 Crossback تولید خواهد کرد و به زودی روانه بازار جهانی می‌کند.ava-psa-41

برنامه سیستم خودران گروه PSA ( برندهای پژو، سیتروئن و DS) به نام AVA= Autonomous Vehicle for All تمام وسیله‌های نقلیه این کارخانجات را پشتیبانی می‌کند. بنا به گفته سرپرست بخش خلاقیت PSA این سیستم خودران برای اولین بار روی خودروهای برند DS نصب خواهند شد چرا که محصولات این برند یک سر و گردن از دیگر محصولات تولیدی PSA بالاتر هستند. البته بعد از اجرای این مرحله، در سال‌های آتی هدف نصب سیستم خودران بر روی اکثریت اتومبیل‌های تولیدی زیرمجموعه‌های PSA است.

از سوی دیگر خبرگزاری Auto Express  اعلام کرده که خودروی جدید سیتروئن C5 Aircross به فناوری خودران نیز مجهز خواهد شد ولی تا نیمه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی، این محصول به فروش نخواهد رسید و در نتیجه برند DS اولین خودروهایی از این گروه خواهند بود که به فناوری خودران مجهز می‌شوند.3.2.001.Newsroom-80

لازم به ذکر است که فناوری خودران پنج مرحله دارد. در مرحله اول هنوز اتومبیل‌ها برای حرکت به کمک راننده احتیاج دارند، در مرحله دوم کمک راننده در مواقعی از رانندگی لازم می‌شود، در مرحله سوم در بعضی از جاده‌های دنیا و در مواقعی خاص مانند تصادف و غیره به کمک راننده احتیاج می‌شود. مرحله چهارم تمام حرکات و کارهای رانندگی توسط سیستم خودران انجام می‌شود و تنها در مواردی خیلی خاص کمک راننده ضرورت پیدا می‌کند. مرحله پنجم فناوری خودران، شما با اتومبیلی کاملا خودران روبرو هستید که در هر شرایطی سیستم خودران حاکم فرماست و دیگر احتیاجی به دخالت راننده نیست. با توجه به همکاری چندین ساله خودروسازی‌های ایران با گروه فرانسوی PSA، شاید بتوان در آینده نزدیک شاهد فناوری خودران در اتومبیل‌های ایران باشیم.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا