مکمل بنزین
گوناگونخبر

اینفینیتی Q50 برقی می‌تواند رقیبی جذاب برای محصولات تسلا باشد!

نسخه جدید و تقویت شده نیسان لیف تا چند ماه دیگر در نمایشگاه خودرو توکیو رونمایی خواهد شد. در حال حاضر ما می‌دانیم که نسل دوم این هاچ‌بک برقی ابعادی بزرگتر و عملکرد بهتری نسبت به نسخه‌های قبلی‌اش‌ دارد. اما برند اینفینیتی که در حال حاضر زیر مجموعه‌ای از نیسان شده به دنبال ساخت و تولید خودروی برقی Q50 است. این خودروسازی ژاپنی اعلام کرده تا سال ۲۰۲۵ میلادی خودروی برقی اینفینیتی Q50 را معرفی خواهد کرد.

infiniti-q50-ev-concept-3

به تازگی دانشجوی طراحی دانشگاه تورین در ایتالیا «ناونییت کننان» خودروی برقی اینفینیتی را طراحی کرده که قرار است تا سال ۲۰۲۵ میلادی به جهانیان معرفی شود. کانسپت برقی Q50 اینفینیتی می‌تواند رقیبی برای تسلا مدل S باشد. این ایده برای تولید وسیله نقلیه برقی راننده محور طراحی شده که شباهت‌های بسیاری به خودروهای برقی موجود بازار دارد، بنابراین استفاده از طرح این دانشجو برای ساخت خودروی برقی اینفینیتی می‌تواند امکان پذیر باشد. یکی از دلایل اصلی آن شباهت‌های پروفایل این خودرو با مدل اینفینیتی Q50 با سپرهای مشابه است. از سوی دیگر بعضی از کارشناسان اعلام کرده‌اند با نگاه به این طراحی یاد کانسپت Essence سال ۲۰۰۹ میلادی و کانسپت لیف از پایه LE سال ۲۰۱۲ افتاده‌اند. در این طراحی زوایای عقب خودروی برقی اینفینیتی Q50 تیز‌تر و چراغ‌های عقب ظریف‌تر کشیده شده‌اند.infiniti-q50-ev-concept-4

این سدان برقی گنجایش ۴ مسافر را خواهد داشت؛ بنا به گفته این دانشجو زوایای صندلی‌ها طوری طراحی شده که مسافران به راحتی می‌توانند همدیگر را ببینند. به علاوه شکی باقی نمی‌ماند که این خودروی برقی باید مجهز به بعضی از قابلیت‌های سیستم خودران نیز باشد. آقای کننان در طراحی خود اشاره بیشتری به جزئیات و دیگر مشخصات نکرده ولی با توجه به مشخصات نیسان لیف جدید باید اینفینیتی Q50 برقی توان پیمایش ۵۴۷ کیلومتری با یک بار شارژ کامل را داشته باشد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا