مکمل بنزین
گوناگونخبر

مینی‌بوس‌های تمام برقی خودران به ناوگان حمل و نقل آمریکا پیوستند!

بالاخره کارخانه فرانسوی NAVYA توانست خط تولید شاتل‌های (مینی‌بوس‌)‌ تمام برقی خود را در ایالت میشیگان راه اندازی کند. این کارخانه فرانسوی تا به امروز توانسته ۴۵ دستگاه مینی‌بوس‌های تمام خودران با نام Arma را در بازار جهانی عرضه کند و از سال ۲۰۱۴ میلادی به صورت جدی وارد دنیای صنعت خودروسازی شده است. برای راه‌ اندازی و به دست گرفتن بخشی از حمل و نقل آمریکا، NAVYA با موسسه تبدیل جابجایی در دانشگاه میشیگان همکاری خود را از اکتبر ۲۰۱۵ میلادی شروع کرد و به تازگی در شهر سالین در ایالت میشیگان خط تولیدش را به راه انداخت.

Navya-Arma-5

در هفته پیش مدیر اجرایی کارخانه Navya «کریستوف ساپت» در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسئولان و مهندسان این تیم فرانسویی بسیار خوشحال و راضی هستند که توانسته‌اند اولین خط تولیدشان را در ایالات متحده راه اندازی بکنند. ایالت میشیگان یکی از ایالت‌های پیشرو در زمینه ورود وسایل نقلیه برقی و خودران به جاده‌هایش بوده و این امر باعث رشد روزافزون کارخانه‌ها و استارت‌آپ‌های فعال در این بخش از صنعت خودروسازی می‌شود. پشتیبانی جامعه و دولتی قوی از این چنین افراد و ارگان‌هایی می‌تواند به وجود آوردنده اتومبیل‌های خودران بیشتری در جاده‌های آمریکا بشود.

Navya-Arma-3

مینی‌بوس‌های Navya Arma می‌توانند تا ۱۵ مسافر را جابجا کنند و با داشتن سنسورهای موجود می‌توانند بدون داشتن کمک راننده با سیستم خودران مسافران را به مقصدهای مختلف برسانند. این کارخانه قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی ۲۵ دستگاه از این مینی‌بوس‌ها را تولید و وارد جاده‌های آمریکای شمالی کند. به نظر شما در چندین سال آینده کدامیک از وسایل نقلیه سبک یا سنگین خودران بیشتر در جاده‌های جهان دیده خواهند شد؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا