مکمل بنزین
گوناگونخبر

وانت سایپا شاهین (SP100) سال آینده معرفی می‌شود

در نشست خبری اخیر سایپا خبری جالبی در مورد وانت جدید این شرکت اعلام شده است. این شرکت خبر از ساخت وانتی روی پلت‌فرم SP100 یا همان پلت‌فرم شاهین داده است که گفته شده سال آینده (1403) رونمایی خواهد شد. ازآنجایی‌که شاهین محصول سطح بالا و به‌نوعی پرچم‌دار سایپا محسوب می‌شود، انتظار نمی‌رفت نسخه وانت آن ساخته شود ولی گویا سایپا تصمیم به انجام این کار گرفته است. این در حالی است که سایپا مدت‌ها است روی وانت جدید 251 کار می‌کند که قرار است جایگزین پراید 151 شود و نام نهایی آن سپهر خواهد بود.

سپهر روی پلت‌فرم X200 یعنی همان پلت‌فرم خانواده تیبا و ساینا ساخته می‌شود و به‌عنوان یک وانت اقتصادی جایگزین 151 خواهد شد؛ اما علاوه بر این مدل، طبق چیزی که در نشست خبری گفته شده، سایپا قصد ساخت وانت جدید دیگری را هم بر اساس پلت‌فرم مدرن‌تر و بزرگ‌تر SP100 دارد. احتمالاً سایپا این وانت را به‌عنوان مدلی مجهزتر و قوی‌تر در نظر گرفته است که در بازار در جایگاهی بالاتر از آریسان 2 قرار گیرد. وانت SP100 همچنین می‌تواند جایگاهی که چند سال پیش وانت تندر 90 در بازار داشت را از آن خود کند.

فعلاً هیچ جزئیات و مشخصاتی از وانت SP100 اعلام نشده و نمی‌دانیم این وانت جدید با چه قوای محرکه‌ای به بازار عرضه خواهد شد اما در این رابطه دو گزینه وجود دارد که یکی همین پیشرانه 1.5 توربوشارژ شاهین با 110 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که گزینه دیگر می‌تواند موتور ME16 باشد که نسخه سایپا از پیشرانه TU5 محسوب می‌شود و حدود 115 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور دارد. در بخش انتقال قدرت هم احتمالاً شاهد همان گیربکس پنج سرعته دستی خواهیم بود. البته سایپا نسخه اتوماتیک شاهین را هم آماده کرده ولی فعلاً مشخص نیست که وانت SP100 با گیربکس CVT ارائه می‌شود یا نه.

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. آبروی شاهین رو بردین با این کارتون
    زودی زود وانت دنا پلاس و وانت ۲۰۷ هم تولید میشه
    احسن به این مغز متفکر

  2. عجب کلاسی!
    اگه مقدوره وانت ۲۰۷ و وانت کوییک و تیبا وانت هم تولید کنید
    وانت هایما هم عالیه و باکلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا