مکمل بنزین
گوناگونخبرداخلی

احتمال ورود صنعت خودروسازی ایران به بازار خودروهای دنیا!

در چندین سال اخیر خودروسازان بزرگ کشور سعی در بستن قراردادهای مختلف با کارخانه‌های خودروسازی جهان مانند رنو، پژو، سیتروئن، هیوندای و … کرده‌اند. به تازگی یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس «مهندس رضیان» با اشاره به قراردادهایی خودرویی کشور اعلام کرده که با توجه به نام قراردادهای تجاری و عرضه محصولات مشترک، این فرصت برای خودروسازان ایرانی فراهم می‌شود که در بازار جهانی نیز حضور پیدا کند.

البته در ۳۸ سال گذشته و تحریم‌های گذشته باعث شده که صنعت خودروسازی در ایران از لحاظ تکنولوژی و کارایی رشد چندانی نکند و به قول معروف درجا بزنیم و یا حتی عقب برگردیم. سال‌های گذشته صنعت خودروسازی ما با پژو همکاری داشته ولی با ایجاد تحریم‌ها، طرف قرارداد همکاری خود را با خودروسازان ایرانی ناتمام رها کرد؛ حالا با برقراری برجام و آمدن خودروسازان بزرگ و اعلام همکاری با خودروسازان بزرگی مانند ایران خودرو یا سایپا، امکان حضور کارخانه‌های خودروسازی در بازار جهانی نیز پیدا خواهد شد. آیا به نظر شما کارخانه‌های خودروسازی ایرانی می‌توانند در بازار جهانی قد علم کنند؟!

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا