مکمل بنزین
خبر

گروه آریا سوپراسپرت FXE را معرفی کرد؛ 1150 اسب‌بخار قدرت !

یک کمپانی آمریکایی با نام گروه آریا پس از نمایش یک تیزر کوتاه از خودروی قدرتمندی به نام  FXE؛ آن را در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس معرفی کرد! توسعه خودروی مذکور هنوز هم ادامه دارد و فروش آن تا سال 2019 غیرممکن خواهد بود. این سوپراسپرت هیبریدی بنابر ادعای کمپانی سازنده، 1150 اسب‌بخار قدرت داشته و گشتاوری 1316 پوند فوتی دارد. هدف از تولید این خودرو، به وجود آوردن یک رقیب آمریکایی در برابر لامبورگینی، فراری و مک‌لارن عنوان شده است.

گروه آریا خودروی مذکور را در دو مدل تولید خواهد کرد. مدل FE از یک پیشرانه 6.2 لیتری V8 استفاده می‌کند. اما مدل FXE  علاوه بر پیشرانه مذکور از دو موتور الکتریکی به همراه باتری‌هایی با حجم 10 کیلووات ساعت بهره می‌برد. پیشرانه اصلی این خودرو توانِ تولیدی خود را به محور عقب انتقال می‌دهد و در مقابل پیشرانه‌های الکتریکی خودروی  FXE قدرت خود را به محور جلوی این سوپر خودروی هیبریدی انتقال می‌دهند. گروه آریا برای انتقال قدرت پیشرانه احتراقی این خودرو از یک گیربکس هشت سرعته استفاده کرده است.

خودروی FXE از اجزاء پیشرفته‌ای بهره می‌برد تا به خوبی از قدرت پیشرانه‌های خود استفاده کند. آریا فرایند ثبت اختراع خودروی خود را آغاز کرده و از فیبرکربن منحنی برای ساخت خودروی FXE استفاده کرده است. همچنین اجزای بدنه از جنس تیتانیوم بوده و اجزای دیگر با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی تولید شده‌اند.

گروه آریا خودروی FXE را برای یک سال توسعه داده؛ ولی برای قرار گرفتن نمونه اولیه آن در جاده‌های آمریکا به یک سال دیگر نیازمند است! این کمپانی اعلام کرده است که به جای صحبت کردن درباره خودروی خود؛ به توسعه آن پرداخته تا نشان دهد که چگونه تلاش یک  کمپانی کوچک برای تولید یک خودروی سوپراسپرت به نتیجه نهایی می‌رسد.

جزئیات و قیمت خودروی FXE اعلام نشده است؛ ولی پیش‌بینی می‌شود که آریا یک خودروی رقابتی واقعی را در برابر سوپراسپرت‌های مطرح جهان تولید و عرضه کند. این کمپانی قصد دارد که برای هر یک از مشتریان خود یک خودروی اختصاصی تولید کرده و به همین دلیل هزینه‌های تولید و فروش آنها متفاوت خواهد بود.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا