مکمل بنزین
تحلیلیخبرداخلی

تحلیل پاسخ رئیس‌جمهور به سوالی درمورد افزایش 1100درصدی تعرفه خودروهای هیبریدی

به گزارش چرخان، شب دوشنبه مردم ایران شاهد گفتگوی تلویزیون حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان با رشیدپور مجری جنجالی سالهای اخیر ایران بودند که البته برخلاف انتظارها زیاد چالشی نشد ولی در بین سوالات مطرح شده یکی از سوالات توجه اهالی صنعت خود را به خود جلب کرد که در مورد خودروهای هیبریدی بود که مجری از رئیس جمهور پرسید که چرا تعرفه واردات خودروهای هیبریدی با افزایش 1100 درصدی روبرو شده است؟

حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به این سوال گفت: طبق گزارش‌هایی که به ما در دولت رسیده، خودروهای هیبریدی که به کشور وارد می‌شود واقعا هیبریدی نیستند و این خودروها معمولی بوده و مزایای گفته شده را ندارند. این خودروها معمولی هستند و در صورتی که خودروهای هیبریدی واقعی وارد کشور شوند، دولت آمادگی خود را برای همکاری های لازم اعلام می‌دارد.

اما نکته‌ای که شاید به صورت اشتباه به سمع و نظر رئیس جمهور رسانده‌اند این است که نه تنها خودروهای وارداتی فعلی “بد” نیستند بلکه خودروهای هیبریدی که در حال حاضر به کشور وارد می‌شوند واقعا هیبریدی بوده و از قضا از نوع بهترین خودروهای هیبریدی در دنیا هستند. حتی بسیاری از این خودروها در کشورهای بزرگ و پیشرفته دنیا مهر تایید هیبریدی‌بودن را گرفته‌اند و بر این موضوع صحه گذاشته‌اند.

خودروهای هیبریدی

حتی اگر اینگونه به رئیس جمهور اطلاع داده باشند که خودروهای مذکور دارای چند مدل بوده و مدل سوخت فسیلی و هیبریدی دارند و خودروهای فسیلی وارد کشور می شود، باید گفت که حتی بسیاری از این خودروها که دارای نوع سوخت فسیلی هستند،  در سالهای اخیر تولید نشده و صرفا نوع هیبریدی آنها تولید می‌شود و این بدین معنی است که حتی اگر قصد واردات آنها وجود داشته باشد، امکان آن وجود ندارد!

اما نکته دیگر که در پاسخ رئیس جمهور نهفته بود اشتباه در توصیف خودروهای هیبریدی است. خودروهای هیبریدی خودروهای تمام برقی بدون آلایندگی نیستند، بلکه ترکیبی از خودروهای الکتریکی و فسیلی هستند و به همین دلیل آلودگی اندکی دارند. اگر رئیس جمهور به دنبال واردات خودروهای بدون آلایندگی است باید نسبت به واردات خودروهای برقی اقدام نماید که البته در این صورت نیز شاهد اتفاقات خوب و مبارک خواهیم بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام.ایکاش می شدمستقیما با رئیس محترم جمهور مکاتبه کرد وکمک کنیم به صنعت خودرو کشوربدون هیچگونه قرض و فقط بعنوان یک ایرانی دلسوز .

    1. سلام عبدالرضا عزیز
      نکته خاصی مد نظر دارید یا نکته مطرح شده در خبر منظورتون هست؟

      1. سلام ذاکری عزیزنظرم اینکه حداقل اگه به رئیس جمهور محترم اطلاعاتی میدهند درست وکارشناسی از روی دلسوزی وبه نفع صنعت خودرو ومصرف کننده باشد .

  2. اگه میخواستند وارد بشه، به آقای جمشید آرین اجازه تولید خودروهای تمام برقی رو میدادن، خودروهایی که با یکبار شارژ 300تا 400کیلومتر پیمایش داره و در مدت 3تا 5دقیقه شارژ میشه.
    کاش یه مقاله درباره ایشون می نوشتید اما مسلما شما هم جرئت صحبت درباره آقای آرین رو ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا