مکمل بنزین
تماشاخانه

معرفی بهترین سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی خودرو (ویدئوی اختصاصی)

در سال گذشته میلادی نمایشگاه خودروی دیترویت بهترین سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی خودروی را در ایالات متحده آمریکا به نمایش گذاشت. در این رویدادهای خودرویی معمولا خودروسازان و علاقه‌مندان به صنعت خودرو گرد هم می‌آیند تا با تازه‌ترین دستاوردهای صنعت خودرو از جمله فناوری‌های به‌روز آشنا شوند.

امروزه بسیاری از خودروسازان مشهور جهان سعی در نصب بهترین سیستم اطلاعات و سرگرمی برای تمامی خودروهایشان یا حداقل برای محصولات پرچم‌دار خود هستند. در میان خودروهای به نمایش در آمده در این نمایشگاه نسل هفتم مدل فولکس‌واگن جتا توانسته بود با دو صفحه نمایش دیجیتال جدا که یکی از آن‌ها پشت فرمان و دیگری در وسط داشبورد نصب شده بود، توجه بسیاری را به خود جلب کند. بسیاری از کارشناسان این سیستم را شبیه به صفحه نمایش مجازی آئودی دانسته‌اند. یکی از ویژگیهای جالب این سیستم سرگرمی و اطلاعات تعویض رنگ صفحه نمایش و چراغ‌های درون کابین خودرو است. از سوی دیگر کار کردن با این سیستم بسیار ساده و راحت به نظر می‌رسد. از سوی دیگر سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX مرسدس بنز توانسته بود با آوردن سیستم صوتی مخصوص به خودش غوغایی در این نمایشگاه به راه‌ اندازد؛ چرا که اولین خودروساز در جهان است که توانسته سیستم صوتی متعلق به خودش را داشته باشد. نیسان نیز با نمایش مدل مفهومی X Motion حدود ۷ نمایشگر لمسی با انواع فناوریهای به روز را رونمایی کرده بود که با استفاده از تشخیص چهره صورت یا اثر انگشت راننده خودرو فعال می‌شود.

در نهایت باید اعلام کنیم با وجود فراگیر شدن دستیارهای صوتی مانند آمازون، الکسا یا گوگل در میان مردم کشورهای پیشرفته هنوز هیچ کدام از خودروسازان جهانی نتوانسته‌اند از این دستیارها در محصولاتشان به صورت عملی و کاربردی استفاده کنند. امیدواریم که به زودی بتوانیم خودروهای هوشمند متصل به دستیارهای هوشمند را نیز در بازار جهانی از جمله کشور خودمان ببینیم.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا با بهترین سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی خودرو آشنا شوید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا