مکمل بنزین
گوناگونخبر

تولید بی‌ام‌و i4 از سوی این شرکت آلمانی تایید شد

هارالد کروگر، مدیرعامل کمپانی بی‌ام‌و در کنفرانس مطبوعاتی خود در نمایشگاه خودرو ژنو اعلام کرد خودروهای الکتریکی بعدی این کمپانی که در سال 2020 روانه بازار می‌شوند در مونیخ تولید خواهند شد.

بی‌ام‌و i4 براساس ساختار سری 4 GT این شرکت آلمانی توسعه می‌یابد و نسبت به خودرو i3 طراحی اسپرت‌تری خواهد داشت و فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. در بی‌ام‌و i4 از نسل پنجم موتورهای الکتریکی این شرکت استفاده خواهد شد. هم‌اکنون این موتور برای نسخه آزمایشی X3 در حال توسعه بوده و در سال 2020 روانه بازار می‌شود.

نزدیک به دو سال پیش تصویری از پتنت این شرکت در فضای مجازی منتشر شد که طرحی کامپیوتری را نشان می‌داد که مربوط به طراحی بی‌ام‌و i4 بود. براساس این تصویر طراحی i4 به بی‌ام‌و i8 شباهت دارد با این تفاوت که با یک خودرو 4 درب کوپه روبه‌رو هستیم.

این احتمال وجود دارد که قدرت بی‌ام‌و i4 را یک موتور الکتریکی که بر روی محور چرخ‌های جلو قرار دارد تامین کند که البته با استفاده از یک شفت پروانه‌ای الکتریکی نیرو تولیدی به محور عقب منتقل می‌شود.

تصور می‌شود این طرح برای بی‌ام‌و i4 مناسب‌تر باشد چراکه باعث می‌شود وزن بیشتری بر روی محور جلو قرار بگیرد و توزیع وزن آن شبیه به خودروهای مجهز به موتور بنزینی این برند شود. این امر فرمان‌پذیری بهتری را برای بی‌ام‌و i4 به ارمغان می‌آورد.

یک احتمال دیگر در رابطه با موتور این خودرو وجود دارد. شاید بی‌ام‌و نسخه گران‌تری از این خودرو را به بازار عرضه کند که به دو موتور الکتریکی مجهز باشد. هر کدام از موتورها بر روی یک محور قرار می‌گیرند و نیرو تولیدی به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. استفاده از دو موتور برای iX3 ضروری به نظر می‌رسد در حالی‌که شاید برای بی‌ام‌و i4 تنها باعث افزایش قیمت نهایی آن شود.

براساس اطلاعاتی که توسط منابع آگاه منتشر شده است بی‌ام‌و i4 به گونه‌ای طراحی می‌شود تا عملکردی مشابه نسل کنونی 335d GT را برای خریدار به همراه داشته باشد. در صورت صحت این موضوع بی‌ام‌و i4 قادر به تولید نیرویی در حدود 350 اسب بخار است.

انتظار می‌رود این خودرو با هر بار شارژ بتواند مسافتی معادل 310 مایل را طی کند که آن را تا حدودی بالاتر از دیگر رقبای برقی خود قرار می‌دهد. بعد از معرفی بی‌ام‌و i4 باید منتظر رونمایی از بی‌ام‌و i5 با طراحی مشابه خودرو مفهومی i Vision Dynamics در سال 2021 باشیم.

براساس پتنتی که توسط این کمپانی باواریایی ثبت شده است، احتمال معرفی خودروهای الکتریکی با نام‌های i1 تا i9 و iX1 تا iX9 توسط بی‌ام‌و وجود دارد. بی‌ام‌و درنظر دارد در حوزه خودروهای الکتریکی تبدیل به شرکتی قدرتمند شود. به همین دلیل در طی سال‌های آینده شاهد رونمایی محصولات متعددی از سوی این کمپانی خواهیم بود.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا