مکمل بنزین
تماشاخانه

معرفی و بررسی شاسی‌بلند هاوال H9 (ویدئوی اختصاصی)

کارخانه چینی هاوال یکی از برندهای نوپا در صنعت خودروسازی است که در زیرمجموعه کمپانی گریت وال محصولات خود را در چین تولید می‌کند. پنج سال پیش هاوال شروع به ساخت خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند کرده است و تا به امروز تنها این تیپ خودروها را تولید می‌کند. شاسی‌بلند هاوال H9 یکی از محصولات این برند است که توسط عظیم خودرو نیز وارد کشورمان شده است.

تا به امروز ۱۲ مدل از این برند توانسته‌اند وارد بازار کشورهایی مانند استرالیا، نیوزیلند، روسیه، آفریقای جنوبی، بنین، تونس، ایران، عراق،‌عربستان سعودی، مالزی، پرو و بولیوی بشوند. شاسی‌بلند هاوال H9 یکی از بزرگترین محصولاتی است که تا به امروز توسط کمپانی گریت وال موتورز ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

هاوال H9 مجهز به سه نسخه متفاوت از پیشرانه شامل چهار سیلندر خطی توربو با گنجایش ۲.۰ لیتر، شش سیلندر توربو ۳.۰ لیتری و چهار سیلندر خطی ۲.۰ لیتری متصل به جعبه دنده‌های ۶ یا ۸ سرعته اتوماتیک است. هاوال اچ ۹ می‌تواند حداکثر قدرت خروجی معادل ۲۱۵ اسب بخار و گشتاور ۳۲۴ نیوتن متر داشته باشد. در داخل کابین این خودروی هفت نفره تجهیزاتی مانند ده عدد کیسه هوا، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، شش حالت رانندگی، گرمکن و سردکن تمام صندلی‌ها، کروز کنترل، سنسورهای پارک خودکار و …. وجود دارد. به علاوه این شاسی‌بلند ابعادی به طول ۴۸۵۶، پهنای ۱۹۲۶ و ارتفاع ۱۹۱۰ میلی‌متر دارد و فاصله میان چرخ‌ها معادل ۲۸۰۰ میلی‌متر نشانه بزرگ سایز بودنش است.

یکی از نکات منفی این خودروی شاسی‌بلند چرخ‌های کوچک آن نسبت به سایزش است که باعث می‌شود هندلینگ خوبی نداشته باشد. از سوی دیگر قیمت حدودی ۲۵۰ میلیونی آن باعث شده که بسیاری از خریداران خودروهایی مانند هیوندای سانتافه، میتسوبیشی اوتلندر، کیا سورنتو یا دیگر شاسی‌بلندهای موجود در بازار باشند.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا بیشتر خودروی شاسی‌بلند هاوال H9 را مورد بررسی قرار دهیم.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا