مکمل بنزین
تماشاخانه

۱۰ نکته جالب درباره لکسوس UX 250h مدل ۲۰۱۹ (ویدئوی اختصاصی)

برند ژاپنی لکسوس برای اولین بار کراس‌اوور کامپکت لوکس UX را در نمایشگاه بین‌المللی موتور ژنو ۲۰۱۸ به نمایش درآورد. این کراس‌اوور از لحاظ ابعاد کوچکترین مدل ساخته شده در خط‌های تولید لکسوس هست و کمی از مدل‌های NX کوچکتر طراحی شده است. دو حرف UX کوتاه شده Urban Explorer که معنای اکتشاف شهری را می‌رساند.

تا به امروز سه نسخه متفاوت از مدل ‌UX به نام‌های 200، 250h و F Sport ساخته و روانه بازار جهانی شده است. لکسوس UX 250h مجهز به موتور گازی جدید با نسل چهارم سیستم هیبریدی که بخشی از آن برقی شده که در کل نمایانگر پیشرانه چهار سیلندر ۲.۰ لیتری متصل به جعبه دنده دستی یا اتوماتیک می‌شود. هیبریدی بودن باعث افزایش ۴۰ درصد کارایی این پیشرانه نسبت به نسخه‌های دیگر شده که همین ویژگی خریداران زیادی را به خود جلب می‌کند. این پیشرانه می‌تواند حداکثر نیروی خروجی و گشتاور به ترتیب معادل ۱۷۶ اسب بخار و ۲۰۵ نیوتن متر داشته باشد. نیروی محرکه این کراس‌اوور می‌تواند بر روی چهار چرخ یا دو چرخ بنزینی در عقب و دو چرخ برقی در جلو توزیع شود.

از لحاظ ایمنی لکسوس UX 250h دارای سیستم ایمنی لکسوس پلاس هست که می‌تواند عابران پیاده را در تاریکی تشخیص دهد و ترمز اضطراری برای جلوگیری از برخورد بگیرد. به علاوه در طول روز رادارهای تعبیه شده برای لکسوس UX 250h می‌تواند دوچرخه سواران در حال حرکت را تمیز دهد. از سوی دیگر در هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی با کراس‌اوور لکسوس UX 250h تنها ۶.۱۸ لیتر بنزین مصرف می‌شود. رقیبان اصلی این کراس‌اوور در بازار جهانی خودروهایی مانند ولوو XC40، بی‌ام‌و X1 و … هستند. همچنین انتظار می‌رود کراس‌اوور لکسوس UX در بازار بیش از ۸۰ کشور جهان حضور داشته باشد و از اواخر سال میلادی جاری با قیمت حدودی ۳۰ هزار پوند به فروش برسد.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا ۱۰ نکته جالب درباره کراس‌اوور لکسوس UX 250h مدل ۲۰۱۹ را تماشا کنید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا