مکمل بنزین
مقایسهبرگزیده‌ها

مقایسه هاوال H2 با جک S3؛ چینی‌های پر ادعا!

بازار خودروهای نیمه شاسی بلند یا همان کراس اوورهای شهری در ایران بسیار داغ است و مشتریان بیشتر تمایل به خرید این‌گونه خودروها دارند و اولویت اول خود را در انتخاب نهایی، بر مبنای این محصولات معین می‌کنند.

در این مطلب قصد داریم به مقایسه دو خودرو کراس اوور با نام‌های جک S3 و هاوال H2 در بازار داخلی کشور بپردازیم و با نگاهی کلی به این دو محصول، برتری هر یک را نسبت به دیگری بیان خواهیم کرد.

1-معرفی کلی

در رابطه با معرفی این دو خودرو باید گفت که هاوال H2 یکی از محصولات جدید گروه خودروسازی بهمن با همکاری برند گریت وال (صاحب امتیاز برند هاوال در کشور چین) برای برای بازار خودرویی ایران بوده که به عنوان یک کراس اوور شهری با کیفیت، مجددا به صورت انبوه وارد بازار داخلی خواهد شد و پیش بینی می‌شود که این مدل بتواند بازار کراس اوورهای شهری کمتر از 150 میلیون تومان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

اما در سوی دیگر، یکی دیگر از کراس اوورهای شهری موجود در بازار داخلی کشور با نام جک S3 حضور دارد. در واقع این خودرو توسط گروه صنعتی کرمان خودرو مونتاژ و عرضه می‌شود و از زمان معرفی تاکنون توانسته است میزان فروش قابل قبولی را به خود اختصاص دهد.

2-نمای ظاهری

پس از معرفی کلی دو خودرو، حال نوبت به بررسی نمای ظاهری این دو محصول میرسد و همانگونه که در مطالب قبلی گفته شد، نمای بیرونی هر اتومبیل بسته به نظر مشتری هم می‌تواند زشت باشد و هم زیبا و نمی‌توان به صورت قطعی گفت که کدام خودرو زیبا تر است. اما به اعتقاد کارشناسان، هاوال H2 با دارا بودن الگوریتم طراحی بهتر و جذاب تر، در دیدگاه کلی خودرویی بهتر از جک S3 بوده و در این بخش می توان آن را به عنوان پیروز میدان قلمداد کرد.

 

 

3-نمای داخلی

اما بر خلاف نمای ظاهری این دو خودرو که نمی‌توان به صورت قطعی راجع به آن نظر داد، نمای داخلی و کابین این دو محصول بسیار با یکدیگر متفاوت بوده و هاوال H2 چه از نظر جنس متریال و ادوات ساختاری و چه از نظر نمای کابین و جذابیت، بسیار بهتر از جک S3 بوده و برنده قاطع این بخش محسوب می‌شود (لازم به ذکر است که اگر شخصی برای اولین بار سوار بر هر کدام از این خودروها شود، به راحتی می‌تواند کیفیت برتر و طراحی جذاب تر هاوال H2 را نسبت به جک S3 تشخیص دهد)

4-مشخصات فنی و عملکرد

هاوال H2 از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ توربوشارژ با حجمی برابر با 1.5 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 140 اسب بخار و گشتاوری برابر با 202 نیوتن متر است که این نیرو تولیدی، توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک 3 حالته، به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

در رابطه با عملکرد این مدل نیز باید گفت که هاوال H2 برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، نیازمند زمانی برابر با 12.8 الی 13.1 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود 175 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین، این خودرو در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت ترکیبی مصرفی برابر با 8.1 الی 8.3 لیتر بنزین را دارا بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 است (حجم باک هاوال H2  برابر با 55 لیتر است)

اما در سوی دیگر این میدان، جک S3 دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.6 لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 107 اسب بخار و گشتاوری برابر با 155 نیوتن متر است که این نیرو تولیدی توسط یک گیربکس اتوماتیک از نوع CVT، به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

شتاب صفر تا صدکیلومتر جک S3 همچنان اعلام نشده است، اما پیش بینی می‌شود که با توجه به قدرت خروجی موتور و وزن این مدل، شتاب اولیه آن در حدود 14.9 الی 15.2 ثانیه باشد و حداکثر سرعت آن نیز در حدود 170 کیلومتر در ساعت تخمین زده می‌شود. همچنین، پیرامون مصرف سوخت جک S3 باید گفت که این خودرو در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت ترکیبی مصرفی برابر با 6.5 الی 6.8 لیتر بنزین را دارا بوده و استاندارد الایندگی آن یورو 5 است (گنجایش باک جک S3 برابر با 45 لیتر است)

حال نوبت به اعلام برنده در این قسمت می‌رسد که با در نظر گرفتن مشخصات فنی و علمکرد دو خودرو، پیروز این بخش بدون تردید هاوال H2 است. زیرا این با دارا بودن شتاب اولیه بهتر، حداکثر سرعت بیشتر، قدرت موتور بالاتر، فضای سرنشین بیشتر و … نسبت به جک S3، خودرویی بهتر به شمار می‌آيد (در این بخش، جک S3 تنها در مقوله مصرف سوخت بهتر از هاوال H2 است)

5-امکانات رفاهی و ایمنی

پیرامون امکانات رفاهی و ایمنی این دو خودرو نیز باید گفت که هر دو محصول توانسته‌اند پنج ستاره ایمنی را در بخش تصادفات و سوانح جاده‌ای به دست آورد، اما در بخش امکانات رفاهی، هاوال H2 با دارا بودن مواردی همچون سیستم ترمز و پایداری ABS-EBD-BA-ESP-DRS-SIPS، ایموبولایزر، کیسه هوا راننده/ سرنشین جلو/ جانبی / پرده‌ای، سیستم هشدار دهنده، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک مطبوع دو کاناله با فیلتر تصفیه هوا، فرمان برقی، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، مانیتور لمسی 7 اینچی با ورودی AUX/USB /Ipod, بلوتوث، صندلی راننده قابل تنظیم 6 حالته، صندلی شاگرد 4 حالته، تنظیم برقی گودی کمر،  آینه‌های جانبی برقی و تاشو همرنگ بدنه به همراه چراغ، گرمکن ضد بخار آینه‌ها، رهیاب ماهواره‌ای، سانروف چند حالته، اگزوز دوگانه اسپرت، دوربین کمکی پارک بر روی آینه جانبی، برف پاک کن اتوماتیک با تیغه ژله‌ای، 6 بلندگو و … خودرویی بهتر از جک S3 به شمار می‌رود.

6-قیمت در بازار

در رابطه با قیمت این دو خودرو در بازار داخلی کشور باید گفت گه جک S3 در حال حاضر دارای ارزش قیمتی برابر با 86 میلیون و 400 الی 87 میلیون تومان بوده و در سوی دیگر، هاوال H2 توسط گروه بهمن 95 میلیون و 890 هزار تومان تومان قیمت گذاری شده است، اما باید منتظر ماند و دید که در صورت فروش انبوه این محصول، قیمت آن چه تغییراتی را به خود خواهد دید. (قیمت های اولیه اعلام شده توسط نمایندگی ها پیش از نوسانات شدید بازار ارز)

7-خدمات پس از فروش

در رابطه با هاوال H2 باید گفت که گروه خودروسازی بهمن به عنوان شریک و نماینده برند هاوال، وظیفه ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی را به اتومبیل‌های این شرکت در بازار ایران عهده دار است و به واسطه نام پر آوازه بهمن خودرو در زمینه خدمات پس از فروش و تامین قطعات، خریداران احتمالی این خودرو می‌توانند با خیال آسوده هاوال H2 را خریداری نمایند.

اما، در رابطه با جک S3 باید بدین صورت گفت که گروه خودروسازی کرمان خودرو به عنوان نماینده و شریک تجاری برند جک، وظیفه پشتیبانی و ارائه خدمات را به خودروهای تولید شده با لوگو تجاری جک دارا است. اما طبق بررسی‌های انجام شده، برخی نارضایتی‌ها در زمینه خدمات پس از فروش و عدم تعهد کرمان خودرو نسبت به خودروهای تولید شده با این نام تجاری به گوش می‌رسد که همین موضوع شاید فروش اتومبیل‌های تولید شده توسط این گروه صنعتی را نسبت به سایر خودروسازان، تحت تاثیر قرار دهد.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با تشکر از مقاله تون باید بگم بعنوان کسی که توی کار قطعات یدکی خودرو هست با نظر شما در مورد خدمات پس از فروش بهمن و کرمان موتور مخالفم بهمن یک دیکتاتوری کامل در این زمینه داره شما هیچ قطعه از لوازم هاول یا بسترن رو نمتونید توی بازار پیدا کنید حتی اگر ماشین 6 ماه هم توی نمایندگی بخوابه ولی کرمان موتور خیلی ازادانه تر داره کار میکنه وباید قبول کنیم جک پشت وانه محکم تری داره ولی هاول همین الان که به نمایندگی ها مراجعه کنید معلوم نیست اصلا باز هم فروش بزاره یا کلا تعطیل کنه
    جک های اس 3 همگی تحویل شده ولی هاول یک ماه از برنامه عقبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا