مکمل بنزین
خبرداخلی

جزئیات فروش نقدی محصولات سایپا و ایران‌خودرو که هفته آتی شروع می‌شود

بازار خودروهای داخلی به قدری بهم ریخته است که مجلس و دولت به شدت به دنبال طرحی برای ساماندهی بر این بازار هستند ولی هنوز طرح عملیاتی از سوی این ارگان‌ها ارائه نشده و به نظر می‌رسد هفته آینده ضرب شست مجلسی‌ها در بازار خودروهای داخلی اثر خواهد کرد و طبق شنیده‌ها سایپا و ایران‌خودرو چیزی در حدود 40 هزار خودرو را به صورت فروش با تحویل کوتاه مدت به بازار عرضه خواهند کرد.

به گزارش چرخان، شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو که این روزها متهم ردیف اول احتکار و عدم عرضه خودرو به بازار خودرو هستند از هفته آینده طرحی را آغاز می‌کنند که طبق آن عرضه سنگین خودرو توسط آنها انجام خواهد شد و بازار پرتلاطم خودروهای داخلی تعادل خوبی را پیدا خواهد کرد ولی زمزمه‌هایی نیز مبنی بر افزایش قیمت این خودروها وجود دارد که این عرضه سنگین همراه با افزایش اندکی در نرخ‌ها خواهد بود.

فروش خودروهای کارکرده ایران‌خودرو گرانی خودرو محصولات ایران‌خودروسعید باستانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگویی پیرامون وضعیت بازار خودروهای داخلی گفت: خودروسازان هفته آینده در طرحی اقدام به عرضه 40 هزار خودرو خواهند کرد و این عرضه همراه با شرایطی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: از جمله شرایط این فروش می‌توان به فروش بر اساس کد ملی مشتریان، قیمت قطعی و عدم امکان معامله تا یکسال اشاره کرد که قطعا به ساماندهی بازار خودروهای داخلی کمک خواهد کرد و تقاضای سنگین بازار را مدیریت می‌نماید.

سایپا خودروهای چینینماینده مردم تربت حیدریه در مجلس با اشاره به دلایل اتخاذ این تصمیم گفت: از جمله دلایل این تصمیم گیری می‌توان به مدیریت تقاضای مصرف کنندگان واقعی اشاره کرد چرا که با عدم فروش این خودروها تا یکسال قطعا افرادی اقدام به خرید می‌کنند که مصرف کننده هستند و به همین دلیل می‌گوییم که با این روش عرضه سودجویان بدون تقاضا باقی خواهد ماند و مصرف کنند و تقاضای اصلی وی نیز از طریق این طرح فروش تامین می‌شود.

وی در ادامه گفت: البته سایپا و ایران‌خودرو هفته‌های گذشته اقدام به پیش فروش چندین هزار خودرو کردند که موعد تحویل آنها به ماه‌های سال 98 می‌رسد و تحویل این خودروهای پیش فروش شده به دلیل کمبود قطعه‌ای که در خودروسازان رخ داده است نیز به مشکل خورده که با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با گمرک کشور، کمال همکاری با این شرکت‌ها برای ترخیص مواد و قطعات موردنیاز خودروسازان انجام خواهد شد.

شرکت برتر پارس خودرو محصولات پارس خودروباستانی در پایان گفت: البته گفتنی است که در طرح پیش فروش انجام شده قیمت خودروها قطعی نبوده و مشتری می‌بایست طبق قیمت روز تسویه نهایی را با کارخانه انجام دهند.

 

سایت ثبت نام سایپا

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا