مکمل بنزین
گوناگونخبر

اپل سیری کنترل خودروهای فولکس‌واگن را به دست می‌گیرد

امروزه بسیاری از خودروسازان به دنبال افزودن تکنولوژیهای روز به محصولاتشان هستند و روز به روز تجهیزات الکترونیکی پیشرفته‌تر می‌شوند. دستیار صوتی هوشمند در گوشی‌های هوشمند 300 دلاری پیدا می‌شود ولی برای داشتن یک سیستم سرگرمی و اطلاعات در خودرو که رابط اپل کارپلی یا اندروید اتو باشد باید هزینه 30 هزار دلاری پرداخت شود.

در واقع سیستم سرگرمی و اطلاعات نصب شده در خودروها می‌تواند به راحتی جایگزین بسیاری از آپشن‌ها مانند دستیار صوتی هوشمند، سیستم ردیاب ماهواره‌ای با استفاده از نقشه‌های اپل یا گوگل، تبدیل صدا به نوشتار، دسترسی راحت‌تر به آلبوم موسیقی‌ها و اطلاعات تماسی باشد. در حال حاضر فولکس‌واگن توانسته با استفاده از اپل کارپلی یک قدم بیشتر بردارد و با ادغام اپلیکیشن Car-Net mobile اپل سیری (Siri) را در اختیار مشتریانش قرار دهد.

مسئولان فولکس‌واگن درباره این ویژگی جدید اضافه شده اعلام کرده‌اند که دستیار صوتی هوشمند اپل سیری می‌تواند به راحتی با استفاده از دستور مالکان این خودروها کنترل ماشین را به دست بگیرد. البته برای اجرایی کردن این برنامه احتیاج هست که مالکان سیستم عامل آیفون iOS12 را نصب داشته باشند. با استفاده از این برنامه مالکان می‌توانند درب خودرویشان را از راه دور باز و بسته کنند، شارژ اجزای مختلف خودرو را کنترل کنند، چراغ‌های جلوی خودرو را روشن کنند یا بوق بزنند که تمام این کارها با استفاده از دستیار صوتی هوشمند سیری قابل انجام شدن هستند.

برای مثال برای بستن درب‌های خودرو، مالک فولکس‌واگن تنها کافی است که بگوید “سلام سیری، درب خودرویم را ببند” حتی می‌توان جملات کوتاه تعیین شده برای دستورهای مختلف برای سیری مانند روشن و خاموش کردن سیستم تهویه هوا، باز و بسته کردن شارژ خودروها یا موقعیت یابی خودرو را تعریف کرد.

در حال حاضر، این کارها تنها با استفاده از دستیار صوتی هوشمند سیری برای کاربران اپل قابل انجام شدن هستند و به زودی مالکانی که از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنند می‌توانند از این ویژگی جدید هم استفاده کنند. این ویژگی جدید حتی با استفاده از اپل واچ هم قابل انجام شدن هست. مسئولان فولکس‌واگن معتقدند استفاده از این قابلیت جدید به رانندگان کمک می‌کند که حواسشان به جاده و راه باشد و رانندگی راحت‌تر و آسانی داشته باشند.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا