مکمل بنزین
خبر

عرضه محدود بورگوارد BX5، خودرویی که می‌توانست محبوب شود

سال 1396 و در حاشیه برگزاری نمایشگاه شهر آفتاب، خودروهای بورگوارد معرفی شدند که جذابیت فراوان آنها، برای مردم را می‌شد، از شلوغی غرفه کیان موتور وارنا فهمید. بسته شدن سایت ثبت سفارش که عامل اصلی گرانی خودرو در کشور بود، باعث شد تا روند واردات و عرضه خودروهای بورگوارد متوقف شود. اکنون اتوخسروانی با معرفی بورگوارد BX5 آن را برای عرضه آماده کرده است و قیمت این خودرو را از ۴۳۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان اعلام کرده، در حالی که سال گذشته قرار بود این خودروها تا 300 میلیون‌تومان قیمت داشته باشند.

هنوز مشخص نیست اتوخسروانی چند دستگاه از خودروهای بورگوارد BX5 را برای عرضه آماده کرده است اما گفته می‌شود تعداد این خودروها محدود بوده و مربوط به ترخیص خودروهای قدیمی گمرک می‌شود. جذابیت ظاهری خودروهای بورگوارد توان رقابت با برندهای مطرح دنیا را دارد و می‌توان آنها را بعنوان یک خودروی لوکس ارزان قیمت تلقی کرد. بورگوارد BX5 از موتور ۱.۸ لیتری با قدرت ۱۹۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر عرضه شده و می‌تواند در ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا