مکمل بنزین
گوناگونخبر

با کارآمدترین شاسی بلند- وانت برقی دنیا بیشتر آشنا شوید!

حتی قبل از اینکه شرکت تسلا بخواهد وانت برقی و مدرن خود یعنی همان خودرویی که قرار است نام مدل B را یدک بکشد رونمایی کند، شرکت رقیب تسلا یعنی ریویان (Rivian)، وانتی را رونمایی و معرفی کرده است که بانام R1T، ظاهر متفاوت و منحصربه‌فردی را برای خود دست‌وپا کرده است.

اما به‌منظور افزایش جذابیت و رقابت‌پذیری به بازار پرجنب‌وجوش خودروهای برقی، این بار،یک شرکت اهل نیویورک آمریکا بانام بولینگر (Bollinger) در حال حاضر بر روی خودرویی کار می‌کند که هم در کلاس شاسی‌بلند ها جای گرفته و هم می‌توان آن را یک مدل وانت بانام B1 و B2 دانست.

بولینگر از قبل نیز نشان داده بود که خودروهای B1 و B2 قرار است چه ظاهری داشته باشند؛ اما اکنون این شرکت نسخه نهایی از این خودروی وانت را رونمایی کرده که به همراه تمامی مواردی که روی آن اضافه‌شده است، می‌توانیم شاهد یک وانت-شاسی بلند جذاب و البته متفاوتی باشیم.

هردوی مدل‌های B1 و B2 دارای بسته‌های باتری یکسان 120 کیلووات ساعتی هستند که به چهار عدد موتوربرقی متصل شده (هر موتور برای یک چرخ) و می‌توانند یک سیستم چهارچرخ محرک (FWD) را در این خودرو به وجود آورند. بولینگر همچنین گفته است که نهایت قدرت خروجی این خودروها 614 اسب بخار و نهایت گشتاور آن‌ها نیز 905.6 نیوتون متر است.

همه‌ی این اعداد و ارقام می‌توانند این خودروهای برقی قدرتمند را به توانایی برسانند که بتوانند شتاب صفرتا 96 کیلومتر بر ساعتی خود را در زمان 4.5 ثانیه طی کرده و همچنین به‌سرعت نهایی 161 کیلومتر بر ساعت برسند. همچنین با این بسته‌های باتری،B1 و B2 می‌توانند تا نهایت 322 کیلومتر را با یک شارژ کامل طی نمایند.

درست مخالف خودروهای تسلا و یا مدل‌های برقی دیگر شرکت‌ها مانند آئودی ای-ترون و جگوار آی-پیس (I-Pace)، بولینگر بر روی خودروهای B1 و B2 خود به‌هیچ‌عنوان روی آپشن ها و مؤلفه‌های لوکس خودرو، کارنکرده و تنها قصد این شرکت، افزایش قابلیت آفرود، داشتن فضای مناسب و کافی برای بار و سرنشینان و همچنین بالاتر بردن قابلیت‌های رانندگی در جاده‌های غیرمعمول بوده است.

به‌گونه‌ای که هردوی این مدل‌ها می‌توانند ازنظر خاصیت آفرود، رقیب سرسختی برای خودرویی مانند لندروور دیفندر محسوب شده و با توزیع وزنی 50:50، می‌توانند تجربه خوبی را برای راننده و سرنشینان خود فراهم کنند. همچنین هردوی این خودروها،38 سانتی‌متر از زمین فاصله داشته و می‌توانند 2,359 کیلوگرم بار را جابجا کرده و همچنین 3,402 کیلوگرم بار را نیز یدک بکشند.

ازآنجایی‌که در این مدل‌های برقی خبری از سیستم انتقال قدرت و موتور نیست، بولینگر فضایی را در آن اختصاص داده که در طول خودرو می‌تواند یک محیط خوب برای بار در نظر گرفته شود.

بولینگر گفته است که اکنون در حال سفارش گیری برای خودروهای برقی خود بوده و قرار است تولید این مدل‌ها، در اواسط سال 2020 آغازشده و در اوایل 2021 نیز به دست مشتریانش برسد. هنوز هیچ خبری از برچسب قیمتی این خودروها نبوده و معلوم نیست که B1 و B2 برقی با چه قیمتی قرار است به فروش بروند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا