مکمل بنزین
گوناگونتحلیلیخبر

اوضاع خودرو بعد از اعلام شرایط پیش فروش چگونه است

تا قبل از به میان آمدن پای فروش خودروهای دو شرکت بزرگ سایپا و ایران خودرو، بازار دچار التهاب شده بود و تقریباً محصولات هر روز افزایش قیمت داشتند اما با دستور ریاست جمهوری برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، شرکت‌ها، شورای رقابت و تمام مراجع مرتبط تصمیم گرفتند چند محصول خودروسازان دولتی را با شرایط ویژه و به قیمت کمتر از بازار عرضه کنند.

استقبال مردم از این طرح فروش باعث شد، چیزی در حدود بیش از ۵ میلیون نفر برای دریافت خودرو و شرکت در قرعه کشی ثبت نام کنند و این نشان دهنده عدم عرضه خودرو به تعداد مناسب در بازار است. حال مردم در انتظار قرعه کشی این محصولات هستند و به گفته نمایشگاه‌داران تهران مردم به خرید خودرو دست دوم استقبال کمتری نشان می‌دهند و خرید و فروش انجام نمی‌شود.

پارس به گفته نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران در حال حاضر با موج جدید از رکود در بازار رو به رو هستیم و حتی آنهایی که برای قرعه‌کشی ثبت نام نکرده‌اند منتظرند تا ببینند اوضاع قیمت ها بعد از عرضه چگونه خواهد شد. التهاب بازار ایران به عوامل و دلایل زیادی وابسته است که یکی از آنها تحریم‌ها و بعد افزایش نرخ ارز است. انحصاری‌بودن و دولتی بودن پایه‌های اصلی تولید نیز در این اوضاع نقش دارند علاوه بر آن عوامل پشت پرده زیادی هستند که از افزایش قیمت سود می‌برند. کنترل اوضاع این بازار پر متقاضی با این همه مشکلات کار ساده‌ای نیست و باید تدابیر بلند مدت و کارشناسی‌ شده‌ای اتخاذ شود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا