مکمل بنزین
گوناگونتازه‌ها

خودروی مک‌لارن 720S GT3X معرفی شد

تا به حال، شرکت مک‌لارن خودروهای جذاب و اسپرتی تولید و عرضه بازارها کرده است، اما با این وجود علاقمندان مک‌لارن به دنبال خودرویی بهتر از سایر خودروهای تولید شده‌ هستند. اکنون نیز باید اشاره کنیم که این کمپانی انتظار علاقمندان را برآورده کرده است. خودروی جدید مک‌لارن 720S GT3X همان خودرویی است که حس خوب رانندگی در ماشین مسابقه‌ای را به انسان القا می‌کند! این نسخه یکی از جدیدترین‌های مک‌لارن بوده و تاکنون علاقمندان زیادی را به خود جذب کرده است. اگر دوست دارید با ویژگی‌های جالب این خودرو آشنا شوید، در ادامه این مطلب با چرخان همراه باشید.

خودروی جذاب و جدید مک‌لارن 720S GT3X جدیدترین مدل سری سوپرخودرو بوده که در گذشته نیز با نام سوپرسری شناخته شده بود. در ساخت این اتومبیل از موتور 4 لیتری توئین توربو V8 نسخه 720S بهره گرفته شده است. خودروی جدید مک‌لارن 720S GT3X مطابق مقررات فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی GT3 عمل می‌کند و قادر است تا 710 اسب بخار قدرت تولید کند. این خودرو می‌تواند با یک جفت توربوشارژ بزرگتر بدون محدودیت در مسابقات ظاهر شود و باعث افتخار تولیدکننده و همچنین راننده خودرو شود.

در هنگام لزوم نیز راننده می‌تواند 28 اسب بخار به مقدار قدرت اضافه کند و خروجی کل آن را به 738 اسب بخار برساند. خودروی جدید مک‌لارن 720S GT3X دارای یک سیستم خنک‌کننده اصلاح شده‌ای برای تحمل توان اضافی است، در حالی که ترمزهای جدیدی به خودرو اضافه شده است.

سیستم تعلیق خودرو از GT3 معمولی عبور می‌کند! همچنین انتظار می‌رود که این خودرو دارای تنظیمات مربوط به مسابقه، ترمز ای‌بی‌اس و موارد کنترل در خودرو در هنگام مسابقه و رقابت باشد.

ایان مورگان (Ian Morgan)، مدیر اتومبیل‌رانی خودروهای مک‌لارن نیز اینچنین اظهار نظر کرده است:

شرکت ما در گذشته نیز یک خودرو مبتنی بر GT3 ساخته است! با طراحی و تولید این خودرو قصد داشتیم تا به قدرت، شتاب بالاتر، و ترمز بهتر و زمان سریع‌تر از GT3 برسیم.

بدنه این خودرو از جنس فیبر کربنی است که در MonoCage II به کار رفته بود. طبق انتظارات علاقمندان، فضای داخلی خودرو نیز اسپرت و رقابتی ساخته شده است و فضای زیادی را نیز برای سرنشینان فراهم خواهد کرد. این خودرو تنها اولین ورود مک‌لارن به دنیای خارق‌العاده‌ها نیست، زیرا از سال 2012 شاهد اوج‌گیری این شرکت قدرتمند و خلاق انگلیسی بوده‌ایم. اگرچه مک‌لارن هنوز قیمت خودروی جدید 720S GT3X را اعلام نکرده است اما می‌توان حدس زد که قیمت بسیار بالایی داشته باشد؛ زیرا خودروی 720S GT3 قیمتی معادل 440000 پوند داشته است!

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا