مکمل بنزین
گوناگونخبر

آیا BYD Seal یک رقیب شایسته برای تسلا مدل 3 است؟

خودروساز چینی BYD  با جدیدترین نسل خودروهای برقی خود وارد بازار اروپا شده است. یکی از خودروهای تولید این کمپانی، محصول Seal است. باید دید که آیا این خودرو می‌تواند رقیبی شایسته برای مدل ۳ تسلا باشد؟

هر دو محصول، مونتاژ شده در کشور چین هستند. برای مقایسه، باید پیش داوری در این مورد که خودروهای ساخته شده در چین نمی‌توانند با کیفیت خودروهای غربی رقابت کنند را کنار گذاشت. همانطور که تسلا بارها ثابت کرده است که کارخانه شانگ‌های گیگافکتوری آن می‌تواند از نظر کیفیت ساخت و سرعت تولید نه تنها از نمونه آمریکایی خود عقب نماند حتی در برخی موارد، از آن پیشی هم بگیرد.

 BYD از نظر کیفیت داخلی، نسبت به گذشته، یک گام فراتر رفته است. عکس‌ها و فیلم های منتشر شده از داخل کابین، حکایت از کیفیت بالای مواد به کار رفته دارد به گونه ای که می‌توان گفت اکنون بی وای دی از نظر کیفیت فضای داخلی، جایی مابین خودروهای متوسط و خودروهای لوکس، ایستاده است.

چیزی که ممکن است مشتریان خودروهای سنتی را بیشتر به خرید تولیدات BYD ترغیب کند، چیدمان داخلی معمولی تر است که دارای یک کلاستر دیجیتال پشت فرمان، یک نمایشگر هدآپ برای راننده و یک صفحه نمایش لمسی مرکزی است که می‌توان حالت افقی یا عمودی را برای آن انتخاب کرد. در مقابل، تسلای سطح ۳ در مدل پایه، تنها دارای یک صفحه نمایش لمسی مرکزی و چند دکمه روی فرمان است. همچنین دکمه‌های زیادی برای مواردی مانند تنظیم سیستم صوتی و کنترل تهویه مطبوع را در کابین Seal می توان مشاهده کرد.

 

یک پمپ حرارتی کم مصرف به عنوان استاندارد در BYD Seal ارائه می‌شود. در واقع، لیست تجهیزات استاندارد در بی وای دی، بسیار سخاوتمندانه است که می‌توان از سقف پانوراما، درب عقب برقی، صندلی‌های عقب تاشو تقسیم‌شونده، سیستم دوربین 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی ​​و مجموعه‌ای از سیستم‌های کمکی رانندگی مانند هشدار برخورد عقب، دستیار ترافیک و تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی را نام برد.

در حقیقت، هیچ چیز اضافی اختیاری در Seal وجود ندارد. در عوض، دو سطح تریم برای این خودرو در نظر گرفته شده است. اولی با موتور 308 اسب بخاری در عقب و تریم دوم  Excellence-AWD  که دارای یک موتور جلو برای سیستم چهارچرخ متحرک با توان 529 اسب بخار است.

باتری Blade بی وای دی که از ترکیب شیمیایی لیتیوم آهن فسفات (LFP) استفاده می‌کند وظیفه تامین نیروی مورد نیاز  هر دو نسخه را بر عهده دارد. ظرفیت قابل استفاده این باتری 82.5 کیلووات ساعت است. این ظرفیت،برای برد رانندگی 570 کیلومتر در مدل دیفرانسیل عقب و 520 کیلومتر در تریم AWD کافی است.

در مورد بحث قیمت، در آلمان Seal دیفرانسیل عقب از 44913 یورو و نسخه AWD از 50990 یورو  شروع می‌شود. در همین حال، قیمت یک تسلا مدل 3 RWD از 42990 یورو و با یک موتور دوربرد دوگانه از 51990 یورو آغاز می گردد.

آیا بی وای دی Seal با این امکانات، کیفیت، مشخصات و به خصوص قیمت، می‌تواند با تولیدات شرکتی چون تسلا رقابت کند یا از همین الان باید آن را بازنده این رقابت، حداقل در اروپا دانست؟

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا