مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

نمونه اولیه خودروهای ایسوزو ماکس و پیکاپ سوزوتو مونتاژ چین وارد ایران می‌شوند

برند ژاپنی ایسوزو به عنوان یک خودروساز حوزه کار و تجاری، مدت‌هاست که در کشور چین حضور داشته و حساب ویژه‌ای هم برای آن باز کرده است. ایسوزو با همکاری برند جیانگ لینگ چین، اقدام به تاسیس شرکتی با عنوان جیانگژی ایسوزو موتور (JIANGXI ISUZU) نمودند که هر یک، سهامدار 50 درصد از سهام کل این شرکت مشترک هستند.

متاسفانه از آنجایی که کشورمان مورد تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار گرفته، چند سالیست که ایسوزو ژاپن فعالیتی در بازار ایران نداشته است. اما شریک ایسوزو در چین، یعنی جیانگ لینگ (JMC) همواره مشتاق حضور در بازار ایران بوده است. اولین حضور رسمی JMC در ایران، به سال‌های گذشته برمی‌گردد که شرکت ریگان خودرو اقدام به مونتاژ شاسی بلند S350 نمود و برنامه داشت تا پیکاپ تایگر را هم وارد خطوط مونتاژ خود کند. اما بدلیل بدعهدی‌های صورت گرفته در رابطه با خودرو کوپا، ریگان خودرو نتوانست به فعالیت رسمی خود تداوم ببخشد.

اما در ماه‌های گذشته، شاهد آن بودیم که نمونه‌های اولیه پیکاپ جی ام سی ویگوس 7 پلاس در راه ایران بوده و خبر آن از پایگاه خبری چرخان منتشر شد. فعلا اطلاعات دقیقی از برنامه حضور پیکاپ JMC در ایران، وجود ندارد.

برنامه دیگر جیانگ لینگ، خودرویی برقی با نام JMEV GSE بود که بعد از انتشار خبر ورود نمونه‌های اولیه آن، معلوم شد که ایران خودرو برنامه دارد تا واردات گسترده آن را به ایران رقم بزند.

اما بعد از مقدمه‌چینی‌های فوق، دیگر نوبت آن است که به اصل مطلب بپردازیم. براساس اطلاعات بدست آمده توسط خبرنگار پایگاه خبری چرخان، نمونه‌های اولیه دو خودرو ایسوزو در راه ایران هستند. این دو خودرو که یکی شاسی بلند ماکس و دومی پیکاپ سوزوتو بوده، مونتاژ جیانگ لینگ کشور چین یا همان برند جوینت ونچر جیانگژی ایسوزو موتور است.

براساس اطلاعات بدست آمده، اسامی و برند این دو خودرو تغییر کرده است. برهمین اساس، می‌توان احتمال داد که شاید این خودروها در ایران مونتاژ شوند. نمونه‌های اولیه ایسوزو ماکس با نام سوپرازو ایکس مکس (SUPRAZU X-MAX) و پیکاپ سوزوتو با نام سوپرازو پی اند (SUPRAZU P-END) برای ورود به ایران، اظهار شده‌اند.

هردو خودرو مجهز به پیشرانه 2.0 لیتری توربو با کد JX4G20A6L هستند. این پیشرانه با اتصال به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک، توانایی تولید 217 اسب بخار، قدرت و 350 نیوتن متر، گشتاور را دارند.

فعلا باید صبر کرد تا دید درنهایت فرآیند ورود محصولات ایسوزوهای مونتاژ چین به ایران چگونه صورت خواهد گرفت…

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. بازم قدرتش نسبت به پیکاپ اتومات فوتون کمتره و هم تیپ و قیافه‌ش زشت‌تر!! اون موتورش آلمانی هست و ایسوزو موتورش چینی با لیسانس ایسوزوی ژاپن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا