مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

برند اوشان موتورز در ایران ثبت شد

خردادماه امسال بود که در حاشیه برگزاری نمایشگاه خودرو شیراز، اعلام شد که هلدینگ شایان دیزل قصد دارد تا برنامه‌های خود را در بازار ایران گسترش دهد. یک مجموعه از این برنامه‌ها، مربوط به مجتمع کارخانه ای آرشام صنعت واقع در شهرک صنعتی شیراز بوده که قرار است تا بزودی خودروهای سبک و سنگین جدیدی در آن مونتاژ شوند. در همین رابطه، روز گذشته اقدام به معرفی اولین کشنده شرکت آرشام موتور نمودیم که نمونه‌های اولیه و آزمایشی آن یعنی هونگیان H6 گویا وارد ایران شده است.

اما برنامه‌های آرشام موتور و شایان دیزل صرفا به کشنده‌ها ختم نشده و قصد دارند تا در حوزه خودروهای سواری نیز فعالیت کنند. براساس اطلاعات بدست آمده، نام دو برند چینی برای همکاری با طرف ایرانی مطرح بوده و البته که نمونه آزمایشی محصول یکی از آنها وارد ایران هم شده است. در روزهای آتی، نگاهی به خودرو مذکور خواهیم انداخت.

اکنون قصد داریم تا به برند دوم خودروهای سواری این هلدینگ بپردازیم. براساس اطلاعات بدست آمده توسط خبرنگار پایگاه خبری چرخان، در شهریورماه امسال، برند اوشان موتورز توسط گروه شایان دیزل در ایران ثبت شده است.

اوشان موتورز شایان دیزل - آرشام موتور - OSHAN MOTORS
برند اوشان موتورز

 

این موضوع می‌تواند بیانگر آن باشد که طرف ایرانی به سمت زیرمجموعه گروه چانگان یعنی اوشان رفته و احتمالا برنامه دارد تا کراس اوورهای این برند را وارد بازار ایران کند. البته که تاکنون اسامی خودروهای این برند در لیست‌های  گمرکی درج نشده و احتمالا نمونه‌های آزمایشی آنها وارد ایران نشده‌اند.

همانطور که گفته شد، برند اوشان زیرمجموعه گروه چانگان بوده و کراس اوورهای مختلفی تولید می‌کند. از خودروهای اوشان می‌توان به X5 پلاس، X7 پلاس و Z6 اشاره کرد. البته که برخی از این خودروها در تیپ هیبریدی هم عرضه می‌شوند.

فعلا برنامه طرف ایرانی برای برند اوشان مشخص نیست…

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا