مکمل بنزین
گوناگونگزارش

نشست خبری بهمن دیزل با عنوان توسعه در سال 1400 برگزار شد

صبح امروز طی مراسمی که به صورت مجازی برگزار گردید، گروه بهمن بویژه شرکت بهمن دیزل پاسخگوی سوالات خبرنگاران در خصوص برنامه‌های توسعه این شرکت در سال 1400 بودند. در این مراسم آقایان محمد محمدی مدیرعامل بهمن دیزل و بیوک علمیرادلو مدیرعامل گروه بهمن پاسخگوی سوالات خبرنگاران حوزه خودرو بودند.

در این برنامه که راس ساعت 10 در شرکت بهمن دیزل و به صورت کنفرانس خبری مجازی برگزار شد، سوالاتی در مورد عملکرد و برنامه‌های شرکت بهمن دیزل در سال 1400 مطرح شد.

در ابتدای مراسم سوالی مطرح شد که آیا گروه بهمن دیزل از حضور سرمایه گذاران خارجی اسقبال می‌کند یا خیر؟

در پاسخ به این سوال آقای محمدی اعلام کردند که شرکت ایسوزو به عنوان قدیمی‌ترین پارتنر گروه بهمن دیزل هنوز حضور داشته و اولویت همکاری بهمن دیزل با ایسوزو است. طبیعتا گروه بهمن دیزل در حال مذاکره با شرکت‌ها و پارتنرهای دیگری هم هست که هنوز نتیجه گیری و توافقاتی صورت نگرفته است. ضمن اینکه در سال جاری دو محصول در 2 سگمنت جدید از سوی گروه بهمن دیزل معرفی خواهد شد که با شرکای چینی بوده است.

در سوالی که از سوی چرخان مبنی بر همکاری بهمن دیزل با گروه مکسوس به عنوان یکی از شرکای تجاری بهمن دیزل قبل تحریم های جدید و در دوره برجام بود اعلام شد که چون هنوز نتیجه برجام و مذاکرات جدید مشخص نیست، حضور دوباره این شرکت نیز در هاله از ابهام است و به محض تعیین تکلیف برجام و مذاکرات، احتمال حضور مجدد این شرکت نیز وجود دارد.

آقای محمدی در پاسخ به سوالی در خصوص خلف وعده شرکت‌ها پس از اتفاقات برجام و تحریم و عدم حضور آنها در بازار هم اعلام داشتند که گروه بهمن دیزل با تجربیاتی که از اتفاقات 3 سال گذشته کسب کرده است، سعی می‌کند تا با برند سازی صورت گرفته؛ محصولات را با نام خود و برند اختصاصی خود وار بازار کند. البته حضور ایسوزو به عنوان یک شریک قدیمی و خوش قول باعث شده است تا مشکلات گروه بهمن دیزل کمتر از سایر گروه‌های خودرویی در کشور باشد.

همچنین آقای محمدی در خصوص توان تولیدات داخلی و پاسخگو بودن به نیازهای موجود نیز اعلام داشتند که در صورت حمایت جدی دولت از این صنعت می‌توانیم بحث پلتفرم‌های داخلی را با جدیت دنبال کنیم و قطعا پس از مدتی نیاز به واردات در برخی سگمنت‌های دیزلی نداشته و با تولیدات خود این مسیر را ادامه دهیم.

اقای بیوک علیمرادلو در پاسخ به سوالی در خصوص تامین قطعات یدکی و خدمات پس از فروش اعلام کردند که خوشبختانه تحریم ها وارد حوزه قطعات یدکی و خدمات پس از فروش خودروها نشده و در این حوزه هیچ مشکلی وجود نداشته و هم گروه بهمن و هم بهمن دیزل با تمام توان درحال پاسخگویی به نیاز مشتریان خود در این حوزه است.

همچنین ایشان در بخشی از صحبت‌های خود اعلام داشتند که در سال جدید با افزایش سرمایه شرکت بهمن دیزل سعی در بهبود اوضاع شرکت داشته تا روند سهم #خدیزل در بازار بورس نیز بهتر شده و از زیان سهامداران جلوگیری شود.

در این برنامه همچنان عنوان شد که در سال جاری، 2 خودروی جدید در 2 سگمنت از سوی بهمن دیزل به بازار عرضه خواهد شد. ورود به سگمنت‌های کامیونت‌ها و کشنده‌ها نقطعه عطفی برای گروه بهمن و بویژه شرکت بهمن دیزل خواهد بود و امیدواریم با حمایت‌های دولت، بتوانیم فروش خوبی در این حوزه داشته باشیم.

همچنین آقای محمدی در بخشی از صحبت‌های خود ضمن اشاره به کیفیت بالای محصولات گروه بهمن بویژه بهمن دیزل اعلام کردند که در سال جاری بهمن دیزل در تلاش است تا سه خودروی 5ستاره در محصولات خود داشته باشد و سایر محصولات خود در گروه شیلر را نیز از 3 ستاره به 4 ستاره کیفیت ارتقا دهد. در واقع به طور کلی بهمن دیزل در تلاش است تا محصولات ایسوزو خود را همگی با 5 ستاره کیفیت عرضه کرده و سایر محصولاتش نیز حداقل دارای 4 ستاره کیفیت باشند.

نهایتا در خصوص صادرات نیز بیان شد که چون محصولات صادراتی باید برای کشور هدف به صورت خاص توسعه داده و طراحی شوند، مطالعات لازم در خصوص کشورهایی همچون عراق و سوریه در حال انجام است و در تلاش هستیم تا هرچه زودتر این حوزه را نیز مانند گذشته فعال کنیم.

در پایان صحبت‌ها نیز آقای علیمرادلو اعلام داشتند که سهم بهمن دیزل در بازار کامیونت‌ها بالای 50 درصد است که این آمار برای ما بسیار عالی است.

محمد سعید بهمنی

از سال 88 کار خبری رو شروع کردم و از سال 89 در حوزه IT مشغول بودم! چرخان، فرزند اول من و متولد 1394 هست! من فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین، سرعت و سفر! هر سوالی بودم؛ با افتخاردر خدمتم Email: Saeid.bahmani@gmail.com

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. چه زود برگزار شد. تو کلاب هوس هم گفته بودن برگزار میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا