مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبر

نمایندگی سایپا در روسیه با شاهین، کوییک و ساینا S افتتاح شد

روزهای گذشته بود که از افتتاح نمایندگی سایپا در کشور بلاروس خبر دادیم. اما مصادف با سومین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو، لوازم یدکی و صنایع وابسته در مسکو روسیه که به سری نمایشگاه‌های MIMS اتومبیلیتی (MIMS Automobility Moscow) مشهور است، نمایندگی سایپا در کشور روسیه نیز افتتاح شد.

در نمایشگاه شرکت MAJOR AUTO که نماینده سایپا در روسیه است، فعلا 3 خودرو کوییک دنده ای با رینگ آلومینیومی، ساینا S و شاهین G وجود دارد. البته که سایپا در نمایشگاه MIMS AUTOMOBILITY، نسخه اتوماتیک کوییک را هم به نمایش گذاشته بود.

سایپا شاهین دنده ای مشکی - SAIPA SHAHIN G در روسیه
سایپا شاهین در روسیه

اینطور که گفته می‌شود، خودروهای ارسالی سایپا به روسیه، نمونه اولیه بوده و در آینده، همزمان با بازار ایران، با امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری در این کشور عرضه خواهد شد. هنوز سایپا گواهینامه لازم برای عرضه محصولاتش در این کشور را دریافت نکرده است. محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مصاحبه هایی گفته که به نظر می‌رسد تاییدیه‌ها تا یک ماه دیگر صادر خواهد شد.

مدیرعامل سایپا طی مصاحبه‌ای با ایرنا اعلام کرد با شناختی که شرکای ما از بازار روسیه وجود داشته و باتوجه به وجود رقبای بزرگ دیگر در این کشور، تشخیص آن‌ها به ورود سایپا با کوییک و ساینا بوده است. تحلیل آن‌ها این است که کوییک و ساینا خودروهایی با مصرف سوخت مناسب، خانوادگی کوچک و درون شهری هستند که می‌توانند قابلیت رقابت داشته باشند.

مدیرعامل سایپا ادامه داد: اکنون شرکای چینی با خودروهایی در کلاس C و D وارد بازار روسیه می‌شوند؛ اما ما در کلاس B وارد شدیم و تنها رقیب ما شرکت لادای روسیه است. همچنین با مقایسه انجام شده با رقبا، همچنین سطح کیفی و ایمنی خودرو، تحلیل شرکا این است که می‌توانیم در این بازار موفق شویم.

تیموری گفت: در بازار روسیه 90 هزار قرارداد جاری داریم که منتظر اخذ تاییدیه‌های استاندارد است قربان شما و بین 5 تا 6 ماه به طول انجامیده است؛ همان کاری که ما در ایران در خصوص خودروهای وارداتی انجام می‌دهیم.
وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد تاییدیه‌ها تا یک ماه دیگر صادر شود که در این صورت صادرات ما آغاز خواهد شد. همچنین صادرات 90 هزار دستگاه خودرو یاد شده برای مدت سه سال خواهد بود که در سال نخست 20 هزار دستگاه و بقیه در دو سال دیگر صادر می‌شوند.

تصاویر: AUTONEWS.RU

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خب چرا این رینگ سیاه شاهین رو توی ایران نمیگذارنه سایپا ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا