مکمل بنزین
خبرداخلی

دوو دوباره به ایران می‌آید!

Daewoo-Matiz_Creative-2010-800-01

با آغاز لغو تحریم‌های ایران، شرکت‌های بزرگ خارجی یکی بعد از دیگری برای حضور در ایران و سهم داشتن در این بازار بزرگ، اعلام آمادگی کردند و برای مذاکرات با مقامات وارد کشور شدند. مدیرعامل شرکت پوسکو دوو کورپوریشن (DAEWOO) در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از تلاش این شرکت برای بازگشت قدرتمندانه به بازار ایران خبر داد. «یانگ سانگ کیم» در دیدار با ولی‌ا… افخمی‌راد افزود: ایران و کره جنوبی دو کشور برادر با هم هستند و رابطه تجاری دیرینه‌ای با یکدیگر دارند و دوو نیز از گذشته در بخش‌های مختلف در ایران فعال بوده است. وی گفت: دوو برنامه‌های متعددی برای حضور در بخش گاز، نفت و پتروشیمی دارد. ضمن اینکه امیدوار است بتواند با همکاری مشترک با بخش خصوصی و دولتی ایران، به اهداف مدنظر خود مبنی بر گسترش حجم روابط تجاری دست یابد.

ولی‌ا… افخمی‌راد رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: نگاه دولت و ملت ایران همواره به آسیا مثبت بوده است و ما از گسترش روابط با شرق آسیا و کشور کره جنوبی که کشوری پیشرو در حوزه تکنولوژی است استقبال می‌کنیم اما خواهان انتقال فناوری و تکنولوژی به ایران هستیم.

هرچند بخش خصوصی صنعت خودروی ایران این روزها شرکایی جز خودروسازان چینی ندارند، اما اگر به گذشته برگردیم، متوجه می‌شویم که خصوصی‌ها در گذشته با بزرگان خودروسازی دنیا نظیر دوو و هیوندایی و فولکس واگن کار کرده‌اند، اما با شدت گرفتن تحریم‌ها فعالیت‌های خود را تعطیل کردند و به کشورشان بازگشتند. امیدواریم مسئولان ایرانی در کنار همکاری با شرکت‌های بزرگ سعی کنند دانش و مهارت لازم را به کشور وارد کنند تا اگر چرخ زمان دوباره برگشت، دچار مشکلات کلان مانند قبل نشویم.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا