مکمل بنزین
گوناگونخبر

تاکسی‌های لندن چینی می‌شوند!

کمپانی چینی جیلی با همراهی شرکت‌های تابع خود، با خریداری اوراق قرضه شرکت تاکسی‌رانی لندن به ارزش 400 میلیون دلار، از این پس وظیفه طراحی و ساخت تاکسی‌های لندن را به عهده خواهد داشت. نسل بعدی تاکسی‌های شهر لندن، از نظر طراحی مشابه تاکسی‌های کنونی لندن بوده و تا سال 2017 همراه با پلاگینی هیبریدی، وارد ناوگان حمل و نقل لندن می‌شوند.

geely-tx5-taxi1

جیلی در این رابطه می‌گوید: «ما با سرمایه‌گذاری 300 میلیون پوندی، امکان تولید و توسعه تاکسی‌های شهر لندن را مال خود کردیم. پول این سرمایه گذاری از فروش خودروهای جیلی تامین شده و این کمپانی چندین طرح مفهومی از جمله یک خودروی تجاری سبک را برای شهر لندن در نظر گرفته است.»

تاکسی‌های جدید شرکت تاکسی‌رانی شهر لندن، با نام TX5 در اکتبر سال 2015 رونمایی شدهاند که ظاهری کلاسیک و رنگی سیاه و سفید دارند. سیستم انتقال قدرت مدرن این خودروها مانند یک راز بوده و به نظر سیستمی ترکیبی است و جیلی در نظر دارد باتری‌های بزرگتری را در این خودروها جای دهد. کار بر روی نمونه اولیه نسخه جدید تاکسی‌های TX5 با همکاری جیلی و شرکت تاکسی‌رانی لندن تا دو هفته دیگر آغاز خواهد شد. بر همین اساس تا  اواخر سال 2017 شاهد ورود این تاکسی‌ها به چرخه حمل و نقل شهر لندن خواهیم بود.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا