مکمل بنزین
تازه‌هاخبر

نگاهی کوتاه به پورشه ماکان GTS مدل 2017!

در حالی پورشه ماکان جایگزین مدل کاین گردید که نبود نسخه GTS تنها ضعف آن محسوب می‌شد، اما حالا این مشکل حل شده است. نسخه پایه این خودرو با موتور ۴ سیلندر، بین مدل ماکان S و مدل قدرتمند توربو قرار می‌گیرد. پس از رانندگی با GTS در کلرادو ما می‌توانیم دقیقا بگوییم این خودرو در چه سطحی قرار دارد.

2017-Porsche-Macan-GTS-101-876x535

بهتر است برای شروع این مطلب به سراغ قیمت آن برویم که با قیمت پایه 68250 دلار عرضه شده و پورشه ادعا کرده که مدل‌های ابتدایی به همراه آپشن هایی ارائه شده که قیمت آن را به 88 هزار دلار می‌رساند. اگر چه این قیمت از مدل S بیشتر است اما هرگز به قیمت 104440 دلار ماکان توربو فول آپشن نمی‌رسد. با این قیمت خریداران یک مدل با پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو با قدرت 360 اسب بخاری و گشتاور 500 نیوتون متر در اختیار خواهند داشت. GTS با پیشرانه خود شتاب صفر تا ۱۰۰ را در ۴.۴ ثانیه طی می‌کند. سیستم کنترل گیربکس 7 سرعت PDK اتوماتیک و پکیج کرونو اسپرت کار انتقال قدرت را به خوبی انجام می‌دهند. مرسدس بنز AMG GLA45 2016 کمی سریع‌تر از ماکان GTS است اما پورشه نرم‌تر عمل می‌کند.

2017-Porsche-Macan-GTS-107-876x535

در این مدل نیز همانند ماکان توربو از ترمزهای بزرگ‌تر و 14.2 اینچی با 6 پیستون استفاده شده و برای چرخ‌های عقب همان دیسک‌های 13 اینچی تک پیستونه به‌کار رفته است. با این اوصاف زمانی که پدال ترمز را فشار می‌دهید ماکان با نهایت اطمینان عمل خواهد کرد. درمدل پایه از لاستیک‌های چهارفصل پیرلی اسکورپیون 20 اینچی استفاده شده که البته گزینه‌های 19 و 21 اینچی نیز وجود دارند که کارایی بهتری خواهند داشت. با توجه به تجدید نظرهای صورت گرفته در شاسی این مدل، چسبندگی خودرو به زمین بسیار بهتر از ماکان توربو شده است.

2017-Porsche-Macan-GTS-148-876x535

در ماکان GTS حالت‌های مختلف رانندگی قرار داده شده که با فعال کردن حالت اسپورت، خودرو تند و تیزتر می‌شود. پدال گاز، فرمان، سیستم تعلیق و گیربکس چابک‌تر عمل می‌کنند. تنظیمات اسپرت پلاس در مدل‌های مجهز به پکیج کرونو، در همه قسمت‌ها تغییر ایجاد می‌کنند. کیفیت سواری خودرو سفت و محکم باقی می‌ماند اما سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر باعث می‌شود تا اکثر ناهمواری‌ها خنثی شود. رانندگی درجاده‌های طولانی بسیار راحت و خونسردانه انجام می‌شود.

2017-Porsche-Macan-GTS-141-876x535

در ماکان GTS موقعیت رانندگی بالاتر رفته و صندلی‌های اسپرت با قابلیت تنظیم در هشت جهت بسیار خوب عمل می‌کنند. از دیگر تغییرات مفید ماکان GTS می‌توان به تریم آلومینیوم و پکیج داخلی سفارشی GTS با کمربندهای ایمنی و دوخت قرمز برای صندلی‌ها و داشبورد، سیستم اطلاعات سرگرمی پورشه PCM جدید و هماهنگ با اپل کارپلی اشاره کرد.

2017-Porsche-Macan-GTS-123-876x535

ماکان GTS با بدنه بلندتر و بزرگ‌تر سواری جذابی دارد اما نه به اندازه‌ی سدان های اسپرت با فضای داخلی زیاد. البته انتقادات همیشه نسبت به شاسی‌بلندهای پورشه وجود داشته است، اما به‌نظر می‌رسد این مدل بتواند بسیاری از نظرات منفی را از شاسی‌بلندهای پورشه دور کند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا