مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبر

زوتی DL5 معرفی شد، کراس اوور جدید پارس خودرو

مدت‌ها بود که می‌دانستیم پارس خودرو قصد عرضه کراس اوور چینی زوتی T300 را در کشورمان دارد و در چرخان بارها خبرهای این خودرو را منتشر کردیم. حال سرانجام پارس خودرو رسماً این خودرو را با نام زوتی DL5 در ایران رونمایی کرده است. DL5 فعلاً به‌صورت وارداتی عرضه می‌شود اما قرار است در آینده نزدیک پارس خودرو مونتاژ آن را آغاز کند.

شرکت زوتی اما در سال 2021 اعلام ورشکستگی کرد و به‌تازگی با ازسرگیری تولید همین کراس اوور T300 دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت امیدوار است بتواند با عرضه T300 در بازارهای صادراتی، دوباره به سوددهی برسد و کشورمان یکی از اولین بازارها برای این هدف محسوب می‌شود.

زوتی DL5 معرفی شد، کراس اوور جدید پارس خودرو

DL5 اما طبق استانداردهای خودروهای چینی مدلی سالخورده محسوب می‌شود زیرا این کراس اوور کوچک در سال 2017 معرفی شد.

همچنین T300 یا DL5 برخلاف اکثر مدل‌های چینی که خیلی زودبه‌زود فیس‌لیفت می‌شوند، از حدود شش سال پیش تاکنون و حتی در زمان ازسرگیری دوباره تولید تغییر خاصی نداشته است.

بااین‌حال، به لطف جلوپنجره شش‌ضلعی و چراغ‌های جلوی کشیده، نمای جلویی خودرو هنوز هم قابل‌قبول به نظر می‌رسد.

در قسمت جانبی، اصلی‌ترین ویژگی خط پنجره است که به سمت بالا حرکت کرده و در قسمت ستون C بسیار به سقف نزدیک شده و نمای جانبی خودرو را از یکنواختی خارج کرده است. همچنین خط شانه برجسته‌ای که از روی درهای عقب آغاز شده هم تا روی درب صندوق ادامه پیدا کرده و چراغ‌های عقب زیر آن جای گرفته‌اند.

ویدیو رونمایی

ویدیو معرفی خودرو

 

مقاله مرتبط: بررسی فنی و مشخصات زوتی T300 یا پارس خودرو DL5

قیمت زوتی DL5

پارس خودرو فعلاً حرفی از زمان عرضه DL5 نزده و صرفاً قیمت آن را رقابتی توصیف کرده است. این یعنی احتمالاً کراس اوور جدید این شرکت در بازار به رقیبی برای تیگارد X35 و ام‌وی‌ام X55 پرو تبدیل خواهد شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. پارس خودرو بی تعهد
    پول میگره ماشین تحویل نمیده پول زوتی میگیره بعد میگه کوییک ببرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا