مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابررسی

بررسی ویژگی‌ها و مشخصات لوکانو 8، لوکس‌ترین شاسی بلند چری در ایران

چری بدون شک فعال‌ترین خودروساز چینی در بازار کشورمان محسوب می‌شود و انواع و اقسام محصولات خود و برندهای زیرمجموعه خود را در ایران عرضه کرده است. قطعاً مدیران خودرو اصلی‌ترین نماینده این شرکت چینی در ایران محسوب می‌شود اما از چند سال پیش، چری با گروه بهمن هم همکاری‌هایی را آغاز کرد و محصولات برندهای جتور و کوین خود را از طریق این شرکت به بازار ایران فرستاد. حال نیز قرار است گروه ماموت به سومین شرکت چری در کشورمان تبدیل شود. این شرکت قصد دارد محصولات برند نوپای جیکوی چری را با برند لوکانو در کشورمان عرضه کند. جیکو فعلاً فقط دو خودرو در سبد محصولات خود دارد که جیکو 7 و جیکو 8 نام دارند و ماموت قصد دارد هردوی آن‌ها را به ایران بیاورد. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات جیکو 8 بپردازیم که با نام چری لوکانو 8 در کشورمان عرضه خواهد شد.

 

معرفی کلی چری لوکانو 8

هرچند این خودرو قرار است با نام لوکانو 8 در ایران عرضه شود و در برخی بازارهای صادراتی چری هم با نام جیکو 8 به فروش می‌رسد اما نام اصلی آن تیگو 9 است. این شاسی‌بلند بزرگ، پرچم‌دار خانواده تیگو محسوب می‌شود و بالاتر از تیگو 8 قرار می‌گیرد. تیگو 9 به‌عنوان لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین شاسی‌بلند برند چری، اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای سال 2023 رونمایی شد. این خودرو روی پلت‌فرم T1X چری ساخته شده است. ابتدا قرار بود تیگو 9 در ایران با برند فونیکس مدیران خودرو عرضه شود اما ازآنجایی‌که این شرکت با زیربرند جدید اکستریم قصد عرضه محصولات برند لوکس اکسید چری را دارد، به دلیل همپوشانی تیگو 9 و محصولات اکسید، عرضه این شاسی‌بلند بزرگ به ماموت واگذار شده است.

طراحی بیرونی لوکانو 8

لوکانو 8 ظاهر چشمگیری دارد که مشابه آن را در محصولات قبلی چری ندیده‌ایم. در جلوی خودرو جلوپنجره هشت‌ضلعی بزرگی جلب‌توجه می‌کند که خطوط عمودی کرومی داخل آن کار شده است. در میانه این جلوپنجره هم لوگوی چری به شکل چراغ‌دار جای گرفته است درحالی‌که چراغ‌های جلوی باریک و کشیده‌ای هم در طرفین بالای جلوپنجره خودنمایی می‌کنند. در قسمت جانبی خودرو ستون‌ها و سقف مشکی طرح دورنگ را ایجاد کرده‌اند و این به همراه دستگیره‌های در مخفی و رینگ‌های 20 اینچی زیبا نمای جذابی را ایجاد کرده است. طراحان چری در عقب لوکانو 8 از چراغ‌های سراسری استفاده کرده‌اند که بین آن‌ها نوشته CHERY نقش بسته است. البته در ایران بجای این نوشته، نام LUCANO را خواهیم دید. زیر چراغ‌ها نیز یک نوار تزئینی کرومی دیده می‌شود. در طرفین سپر خودرو سر اگزوزهای کروکی افقی جای گرفته‌اند که توسط یک نوار مشکی‌رنگ به هم متصل شده‌اند.

داخل کابین

در داخل لوکانو 8 شاهد فضای لوکسی با دو نمایشگر 12.3 اینچی متصل به هم برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستیم. پردازش سیستم‌های دیجیتالی خودرو نیز توسط چیپ کوالکام اسنپ‌دراگون 8155 انجام می‌گیرد. زیر نمایشگر مرکزی سه دریچه تهویه دیده می‌شود درحالی‌که روی کنسول میانی یک پد شارژر بی‌سیم، انتخاب‌گر حالات رانندگی و دکمه‌هایی برای عملکردهای مختلف جای گرفته‌اند. انتخاب‌گر گیربکس اما در این خودرو روی ستون فرمان نصب شده است. کنسول مرکزی لوکانو 8 با پد شارژر بی‌سیم برای دو گوشی هوشمند، انتخاب‌گر حالات رانندگی و کنترل صدای سیستم صوتی بسیار شیک به نظر می‌رسد. زیر این کنسول نیز یک محفظه اشیاء بزرگ با پورت‌های USB و خروجی برق 220 ولت تعبیه شده است. لوکانو 8 از سه ردیف صندلی بهره می‌برد و ظرفیت حمل حداکثر 7 نفر را خواهد داشت.

تجهیزات و امکانات چری لوکانو 8

همان‌طور که از پرچم‌دار شاسی‌بلندهای چری انتظار می‌رود، لوکانو 8 به امکانات و آپشن‌های فراوانی مجهز است که آن را حتی از تیگو 8 پرو مکس هم بالاتر قرار می‌دهد. ازجملهٔ تعدادی از این آپشن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایشگر لمسی 12.3 اینچی
  • صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی
  • شارژر بی‌سیم برای دو گوشی
  • سیستم صوتی فراگیر سونی با 14 بلندگو
  • نورپردازی داخلی 255 رنگ
  • تنظیم برقی، گرم‌کن و تهویه صندلی‌های جلو
  • زیر پایی صندلی سرنشین جلو با ماساژور
  • گرم‌کن غربیلک فرمان
  • هدآپ دیسپلی
  • سیستم پایش خستگی راننده
  • و…

پیشرانه لوکانو 8

لوکانو 8 با یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو ارائه می‌شود که 261 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور دارد. ابن همان پیشرانه‌ای است که در تیگو 8 پرو مکس ارائه می‌شود. این خودرو در نسخه‌های دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک تولید می‌شود که به‌احتمال‌زیاد در کشورمان نسخه چهارچرخ محرک آن را خواهیم دید. انتقال نیروی موتور در لوکانو 8 هم توسط گیربکس‌های هفت سرعته دوکلاچه یا هشت سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد. حداکثر سرعت بزرگ‌ترین شاسی‌بلند چری 205 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن 7.7 لیتر در هر صد کیلومتر است.

قیمت و جمع‌بندی

انتظار می‌رود لوکانو 8 تا پایان سال 1402 در بازار ایران عرضه شود. قیمت این خودرو در چین از 152,900 یوآن معادل 21,500 دلار آغاز شده و در بالاترین نسخه به 209,900 یوآن معادل 29,500 دلار می‌رسد. برای مقایسه، قیمت تیگو 8 پرو مکس در چین از 145,900 یوآن معادل 20,500 دلار آغاز می‌شود؛ بنابراین، انتظار می‌رود قیمت لوکانو 8 در بازار ایران حدود سه میلیارد تومان باشد.

حدول مشخصات فنی چری لوکانو 8

پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربو
قدرت 261 اسب بخار
گشتاور 400 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو چهارچرخ
طول 4,820 میلی‌متر
عرض 1,930 میلی‌متر
ارتفاع 1,699 میلی‌متر
فاصله محوری 2,820 میلی‌متر
ظرفیت سرنشین 7 نفر
مصرف سوخت 7.7 لیتر ترکیبی
حداکثر سرعت 205 کیلومتر

 

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. لوکانو نیست صدددبباااااررر
    اسمش هست تییگوووو 99999999999
    چری تیگو 9
    از روش یه صفحه بنویسید یاد بگیره کمپانی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا