مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

هایما S5 و S7 پرو سال آینده توسط ایران خودرو عرضه خواهند شد

اواخر آبان‌ماه امسال بود که طی مطلبی اختصاصی، اعلام کردیم گروه صنعتی ایران خودرو برنامه دارد تا نسخه جدیدی از هایما S7 را با پسوند پرو (PRO) مونتاژ و روانه بازار کند. این ادعای ما، براساس تصویر پروفرمایی است که بدستمان رسیده بود.

اما به تازگی، تصویری از برنامه های ایران خودرو بدستمان رسیده که نشان می دهد این شرکت علاوه بر هایما S7، قصد دارد تا نسخه پرو هایما S5 را هم معرفی و روانه بازار کند.

برنامه عرضه خودروهای جدید ایران خودرو ری را هایما S7 پرو, S5 پرو - HAIMA
برنامه ایران خودرو برای سال 1403

هیچ اطلاعات رسمی به جز تصویر پروفرمایی که در ماه‌های گذشته توسط پایگاه خبری چرخان منتشر شد، وجود ندارد. مشخص نیست که ایران خودرو برای ارتقاء تیپ‌های فعلی هایما چه برنامه‌هایی خواهد داشت.

لازم به ذکر است که هم‌اکنون، هایما S5 با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک مونتاژ می‌شود. برادر بزرگ‌تر آن یعنی هایما S7 پلاس هم مجهز به پیشرانه 1.8 لیتری توربو و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک است.

براساس اعلام ایران خودرو، این شرکت برنامه دارد تا در سال آینده (1403)، تیراژ مونتاژ هایما 8S را افزایش دهد. همچنین برنامه دارد تا کراس اوور خود یعنی ری‌را را به تولید انبوه برساند.

خودروهای برند هایما در کارخانه ایران خودرو خراسان مونتاژ می‌شوند. این کارخانه در 60 کیلومتری جاده مشهد به نیشابور و در مسیر جاده ابریشم، در منطقه ای به نام شهر جدید بینالود قرار دارد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. اونهایی که شهریور یکجا پول واریز کردن و هنوز هایما۸اس تحویل نگرفتن بلا تکلیف هستن میخوان دو باره از جیب مردم دزدی کنن بی شرف های کثیف دروغگو

  2. باز هم افزایش قیمت و به اسم پرو که به جز چراغها و رینگها و جلو پنجره چیزی تغییر نخواهد کرد ولی تو قیمت کارخانه حدود ۲۰۰ تومن فرق میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا