مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی کوتاه به MVM X33 S به بهانه حضور در ایران!

می‌توان گفت ام‌وی‌ام X33 جزء اولین شاسی‌بلندهای چینی بازار ایران است که توانسته فروش خوبی را به خود اختصاص دهد. نسل نخست این خودرو اگر چه ضعف‌های زیادی داشت اما به‌دلیل علاقه مردم به خودروهای شاسی‌بلند، در بازار پر افت و خیز ایران موفق بود. نسل دوم این خودرو با گربکس اتومات از مدل نخست بهتر طراحی شده بود و حالا نسل سوم برای حضور پررنگ چری در ایران طراحی شده است.

chery-tiggo3-003

MVM X33 S همان مدل تیگو ۳ است که به‌عنوان مدل جدید ایکس ۳۳ به بازار ایران عرضه خواهد شد. تیگو ۳ به‌عنوان یک SUV جمع‌و‌جور و با تقلید از خط و نشان‌های  تویوتا RAV4 در سال ۲۰۱۲ به بازار چین عرضه شد که در همین راستا طرفداران زیادی را نیز بدست آورد و به یکی از خودروهای موفق چری تبدیل شد. این خودرو در سال‌های مختلف با پیشرانه‌های متفاوت عرضه شده است و به‌نظر می‌رسد مدیران‌خودرو موتور ۲.۰ لیتری را برای ایران درنظر گرفته که آخرین مدل تیگو ۳ عرضه شده در دنیا است. موتور 2.0DVVT این خودرو با عملکرد عالی و فوق‌العاده از تکنولوژی بروزی برخوردار است. هنوز بررسی کامل و مشخصات دقیق موتور ام‌وی‌ام ایکس ۳۳ توسط مدیران خودرو منتشر نشده است اما می‌توان انتظارات بالایی از این موتور داشت. حداکثر قدرت تولیدی این موتور ۱36 اسب بخار در گشتاور 5750 دور بر دقیقه است.

P1

گیربکس 7 سرعته CVT یکی دیگر از مشخصات خوب این خودرو محسوب می‌شود که سطح انتظارات ما را بالا می‌‌برد. تطابق گیربکس و موتور X33 باعث می‌شود که خودرو بهترین عملکرد را در مسیرهای کوهستانی و شیب‌دار داشته باشد و خنگی گیربکس در این مدل دیده نمی‌شود. البته امیدواریم مدیران‌خودرو از گیربکس اصلی در این خودرو استفاده کند و گیربکس آن را تغییر ندهد.

chery-tiggo3-010

چری این اطمینان را داده که از فناوری برتر و بروز در سیستم تعلیق تیگو ۳ استفاده کرده است. در قسمت جلویی سیستم مک‌فرسون کمک می‌کند سواری نرم و راحتی برای شما محیا شود. نوار تثبیت کننده در قسمت جلو باعث می‌شود قدرت مانور پذیری خودرو بیشتر شود. چری در ساخت این خودرو از فناوری C.N.C ضد نویز نیز استفاده کرده است.I0

 

MVM X33 S از لحاظ ابعاد خارجی 4420 میلی‌متر طول، 1760 میلی‌متر عرض و 1670 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله بین محورهای این خودرو 2510 میلی‌متر است. با توجه به این ابعاد، به‌نظر می‌رسد فضای کافی برای سرنشینان وجود داشته باشد که بتوانند از راحتی این خودرو لذت ببرند. مهندسان چری در طراحی این خودرو نسبت به مدل قبلی تجدید نظر موثری داشته‌اند، چراغ جلوی این خودرو بسیار عالی طراحی شده و فرم کلی بخش جلویی این خودرو به‌شکلی است که می‌توان به این نتیجه رسید، چری به دنبال یک زبان طراحی خاص مخصوص شرکت خود است چرا که شباهت‌های فرم جلویی تیگو ۳ با محصولات جدید چری مانند آریزو بسیار زیاد است. در قسمت عقب نیز مانند مدل‌های قبلی زاپاس بند به درب صندوق متصل شده و چراغ‌ها نیز تغییر جزئی داشته است.

S0

صحبت کردن راجع به تجهیزات کامل این خودرو هنوز زود است چرا که همیشه خودروهای چینی در ایران با تعداد آپشن‌های کمتری مونتاژ و عرضه شده‌اند. به‌نظر اگر ایکس ۳۳ با قیمت معقول و عاقلانه‌ای عرضه شود بتواند موفقیت خوبی را در کشورمان کسب کند. فعلا فقط یک نمونه از این خودرو در حال تست خیابانی دیده شده و تا عرضه رسمی آن از سوی مدیران خودرو هنوز زمان زیادی باقی مانده است.

به سوپر گروه ام‌وی‌ام X33 ملحق شوید

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. دو ساله که خشک ماشین رو تحویل گرفتم.که با توجه به پولی که دادم عالی

  2. بنده چهلوپنچ روزاست ایکس ۳۳sخریدم که مانیتور دارد ولی مسیر یاب ندارد که درسایت نوشته اند دارد درحالی که قبلا دنا داشتم مسیریاب داشت الان کل هزینه دارد مسیر یاب نصب کنم ازراهنمایتان ممنونم ۰۹۱۴۳۱۲۶۲۹۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا